۱۳۹۱ بهمن ۲۹, یکشنبه

رفتارهای پوششی زنان و دختران تهرانی هم موضوع یک بررسی شد


شهرزادنیوز:رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، از «پژوهش الگوهای اکتشافی پیش‌بینی کننده سبک پوششی دختران و زنان تهرانی» خبر داد.
محمد تقی حسین زاده، در گفتگو با ایسنا، ضمن تأکید بر اهمیت حجاب، هدف این پژوهش را ضرورت شناسایی عوامل و متغیرهای تعیین کنند در رفتارهای پوششی زنان و دختران تهرانی اعلام کرد و گفت: جامعه آماری این پژوهش 100 نفر در مناطق 20 گانه آموزش و پرورش شهر تهران است که انتخاب آنها بر اساس الگوی توزیع ویژگی‌های جمعیت شناسی زنان و دختران تهرانی انجام گرفته است.
این مقام دولتی، دختران و زنانی که «پوشش نامناسب» دارند را دارای تمایلات خودشیفتگی دانست که به «رضایت جنسی و ظاهری» گرایش دارند.
به گفته وی، این گروه نسبت به روابط محرم و نامحرم نگرش سهل‌گیرانه‌تر دارند و دارای تفسیری فرضی از الگوی نگرش به زندگی مدرن و غیر سنتی در انتخاب نوع پوشش هستند و از رسانه‌هایی همچون ماهواره و مجلات خارجی به طور جدی استفاده می‌کنند و از گرایش مذهبی کمتری برخوردارند.
وی تصریح کرد که متغیر جهت‌گیری مذهبی و کاربرد مذهب در زندگی یکی از متغیرهای بسیار با اهمیت در تمام سطوح این کار پژوهشی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر