۱۳۹۱ اسفند ۸, سه‌شنبه

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران: پوشش مردم ارتباطی به پلیس ندارد

Hejab

شهرزادنیوز:انتقادهای فزاینده از دخالت پلیس جمهوری اسلامی در امور شخصی مردم، به ویژه پوشش آنان، چنان این نیرو را به موضع تدافعی رانده، که مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و رئیس سابق پلیس، گفته است: ‌به پلیس چه ارتباطی دارد که بگوید مردم چه لباسی بپوشند یا نپوشند.
وی در گفتگو با ایلنا، علت دخالت پلیس و تشکیل گشت ارشاد را نتیجه کم کاری نهاد های فرهنگی دانسته و گفته است که متولیان حوزه فرهنگی باید به خوبی به وظایفشان عمل کنند تا جامعه کمتر نیازمند نهی از منکر باشد.
وی در بخش دیگری از این گفتگو، گفته است که پلیس نمی‌تواند بر پوشش افراد تاثیر داشته باشد؛ در واقع پلیس نیامده است بگوید که من گشت ارشاد راه اندازی می‌کنم تا پوشش افراد را تغییر دهم، بلکه پلیس گشت ارشاد گذاشته است تا مانع کسی شود که برخلاف ارزش‌ها، هنجار‌ها، مقرارات و قانون در جامعه عمل می‌کند.
مرتضی طلایی تاکید کرد: این نگاه درست نیست و نگاه سیاسی است؛ به پلیس چه ارتباطی دارد که بگوید مردم چه لباسی بپوشند یا نپوشند؟
وی از سویی گفته است که ‌قانونی در زمینه ورود پلیس به این مسائل وجود ندارد و قانون نگفته است پلیس در زمینه حجاب مستقیم ورود کند، اما همزمان گفته است که اگر ورود کرده برای این است که خلاف هنجار‌ها در جامعه عمل می‌شود و این وظیفه پلیس در تمام دنیاست و در کشور ما نیز پلیس مجری و پاسدار قانون است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر