۱۳۹۱ بهمن ۱۵, یکشنبه

افزايش اعتياد زنان به مواد مخدر صنعتی



رئيس مرکز آموزش پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا از تغيير الگوي اعتياد زنان معتاد از مصرف مواد مخدر سنتي به صنعتي را نگران کننده اعلام کرد و گفت: متاسفانه هنوز برخي زنان از عوارض خطرناک مصرف شيشه اطلاع ندارند.
سرهنگ علي سماواتي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار حقوقي، انتظامي باشگاه "ايسکانيوز"، دليل گرايش به مصرف شيشه را در زنان، ارزان شدن اخير اين ماده، راحتي دسترسي به آن به دليل حجم کم، بي‌رنگي و بي‌بويي و راحتي پنهان‌سازي آن دانست و گفت: متاسفانه هنوز برخي زنان از عوارض خطرناک مصرف شيشه اطلاع ندارند.
وي با اشاره به عوارض مصرف شيشه گفت: کم‌حافظگي، سردردهاي طاقت‌فرسا، سرگيجه، بالا رفتن فشارخون، اختلال در خواب، جنون، سوء‌ظن، توهم بيني، اختلال و بي‌نظمي در وظايف کليه و ريه، بي‌اشتهايي، کم‌وزني مفرط، عوارض قلبي، تغيير در رفتار و گفتار و اختلال در درک از مهمترين اين عوارض به شمار مي رود.

رئيس مرکز آموزش پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار داشت: اطلاعات تاييد نشده‌اي در اختيار دختران جوان قرار گرفته که سبب شده آنها گرايش بيشتري به استفاده از مواد مخدر داشته باشند.
وي معتقد است، برخي دختران تصور مي‌‌کنند با استفاده از اين مواد، اندام خود را زيباتر مي‌کنند که اين تفکر اشتباه است.
اين کارشناس خبره در زمينه موادمخدر يادآورشد: برخي از اين مواد متابوليسم بدن را فعال مي‌کند و ممکن است دوره کوتاهي در تنظيم اندام فرد موثر باشد ولي بعد از مدتي اعتيادآور خواهد بود.
رئيس مرکز آموزش پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصريح کرد: مافياي مواد مخدر به طور هوشمندانه عمل مي‌کند و با کاهش قيمت شيشه براي گسترش اين ماده مخدر محرک‌زا برنامه‌ريزي مي‌کند.
به اعتقاد وي اطلاع‌رساني صرف براي کاهش تقاضاي شيشه کافي نيست و به حرکت همه‌جانبه‌اي نياز است. يکي از راه‌ها، سيستم قضايي است که بايد هزينه ورود مواد مخدر محرک‌زا مثل شيشه را براي قاچاقچيان بالا ببرد. چرا که وقتي هزينه قاچاق يک کالا افزايش يافت، قطعا خود آن کالا گران مي‌شود و در نتيجه تاکتيک مقابله با مافياي ورود موادمخدر کارساز مي‌شود.
سرهنگ سماواتي با اشاره به خلا قانوني در مبارزه با واردکنندگان و مصرف‌کنندگان انواع مخدرهاي صنعتي مانند شيشه تاکيد مي‌کند: بايد با تدوين و اصلاح قوانين مبارزه با مواد مخدر و اجراي مجازات‌هاي شديد و بازدارنده، قاچاقچيان را در گسترش اين مواد ناکام گذاشت.
اين کارشناس تصريح کرد: خانواده‌ها بايد بدانند اعتياد به مواد مخدر صنعتي و محرک‌ها هم مانند ديگر انواع اعتياد درمان دارد، گرچه درمان آن نسبت به موادي مثل هروئين و ترياک طولاني‌مدت است.



http://www.iranpressnews.com/zanan/news/2013/14992.htm 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر