۱۳۹۱ مهر ۲۸, جمعه

تحصن دسته‌جمعی در بند زنان زندانی سیاسی؛ اعتراض به بی‌قانونی‌ها

25 مهر 91
کمیته گزارشگران حقوق بشر 


کلمه :
زندانیان سیاسی بند زنان زندان اوین در اعتراض به بی قانونی های تحمیلی دست به تحصن زده اند.
به گزارش خبرنگار کلمه، کلیه‌ی زنان سیاسی بند عمومی زندان اوین از روز یکشنبه‌ی این هفته در اعتراض به نداشتن امکان تلفن و محدودیت ارتباط با اعضای خانواده‌ی خود، در بخشی از بند زنان دست به تحصن زده‌اند و تا برآورده شدن خواسته‌ی قانونی و حیاتی‌شان به این تحصن ادامه خواهند داد.
مطابق قانون هر زندانی حق دارد که از امکانات عمومی از قبیل تلفن با اعضای خانواده‌ی خود در تماس باشند ولی زندانیان سیاسی بنا به دستور دادستان تهران و با هدف افزایش بیش از حد فشار روحی – روانی به زندانیان و از پا در آوردن روحیه‌ی آنان و اعضای خانواده‌هایشان، بیش از دوسال است که آنها را از این حق بدیهی و قانونی خود محروم کرده است.
این فشارها درباره ی خانواده ها هم به نحوی دیگر هر روز بیشتر و شدیدتر می شود. مانند سختگیری های غیرطبیعی در ملاقات های کابینی، محرومیت از ملاقات های حضوری و یا مرخصی های قانونی و توهین ها و برخورد های دون شان زندانیان سیاسی که مرتب در مورد آنان اعمال می شود.
این در حالی است که بسیاری از آنان پدر و یا مادر بیماری‌ دارند که امکان مراجعه به سالن ملاقات را ندارند و یا کودکان خردسال و همسران بیماری دارند که لازم است با آنها در تماس باشند.
این محدودیت ها و برخوردها تنها در مورد زندانیان سیاسی وجود دارد و شامل حال زندانیان با جرایم غیرسیاسی نمی شود.
چنانچه مرتکبین به قتل، اختلاس‌های کلان و گردانندگان شبکه‌های بزرگ قاچاق مواد مخدر و کالا بدون داشتن کوچکترین محدودیتی از تلفن عمومی و خیلی از امکانات دیگر که حق آنان نیز هست برخوردار‌ند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر