۱۳۹۱ مهر ۱۲, چهارشنبه

اخراج بیش از ۵٠ دانشجوی دختر دانشگاه شهرکرد از خوابگاه دانشجویی‎

دوشنبه، ۱۰ مهر، ۱۳۹۱
دانشجو نیوز - با شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه های کشور، بیش از ۵٠ دانشجوی دختر دانشگاه شهرکرد به اتهام بد حجابی از خوابگاه دانشجویی محروم شدند.
به گزارش دانشجو نیوز، این دختران پس از مراجعه به حراست دانشگاه شهرکرد برای پیگیری وضعیت خود، با برخورد نامناسب مسئولین حراست مواجه شدند. مسئولین حراست با بکار بردن الفاظ نامناسب اتهام بدحجابی را به این دختران نسبت داده اند.
یکی از دانشجویان دانشگاه شهرکرد که از خوابگاه محروم شده می گوید که "کرایه خانه ی دانشجویی در شهرکرد بسیار بالاست و اکثرا به دختران مجرد خانه ای کرایه نمی دهند".
گفتنی است عده ای از این دانشجویان از وضعیت نامناسب مالی رنج می برند و تاکنون حتی یک بار هم ماموران حراست در زمینه حجاب به آنان تذکر نداده بودند.

اجرای طرح حجاب در دانشگاه شهرکرد

با توجه به شروع ترم جدید دانشگاه شهرکرد، حراست دانشگاه با استخدام افرادی اقدام به اجرای "طرح حجاب" در دانشگاه شهرکرد نموده اند. این افراد به صورت ناشناس در دانشگاه تردد و اسامی دانشجویان دختر را به حراست گزارش می کنند.
شایان ذکر است عده ای از دانشجویان پسر این دانشگاه نیز به اتهام استعمال دخانیات از خوابگاه دانشجویی محروم شده اند .
بنابر گزارش های رسیده به دانشجونیوز، مسئول قبلی خوابگاه های دانشجویی پسران (حاج هاشمی) به دلیل همکاری موثر با نیروهای اطلاعات و حراست دانشگاه برای اخراج فعالان سیاسی از خوابگاه دانشجویی با ارتقا سمت به امور فرهنگی دانشگاه منتقل شد. وی پیش از این دانشجوی دانشکده ی کشاورزی همین دانشگاه، عضو فعال بسیج دانشجویی و مشغول کار دانشجویی در مسجد دانشگاه بوده است.
در فروردین ماه سال جاری نیز ١۵ دانشجوی دختر از خوابگاه دانشجویی به اتهام بد حجابی اخراج شدند. مسئولان بدون ارائه هیچ گونه حکمی، به شکلی شفاهی به این دانشجویان ابلاغ کردند که به دلیل “بدحجابی” باید اتاق های خود در خوابگاه را تخلیه کنند. این دختران از اعضای فعال در تجمعات صنفی دانشگاه شهرکرد بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر