۱۳۹۱ مرداد ۳۱, سه‌شنبه

خودداری بیمه ها از پوشش دادن به درمان ناباروری علیرغم تبلیغ زاد وولد

٣٠ امرداد ١٣٩١
شهرزاد نیوز: ناباروری به عنوان یکی از پنج علت اصلی طلاق در میان زوج های ایرانی شایع است. از هر 100 زوج ایرانی 10 زوج با مشکل ناباروری روبرو هستند. آمار دیگری هم تصریح میکند که 15 درصد زوجها در ایران نابارور هستند. ناباروری به ناتوانی در بارداری پس از یک سال گفته میشود. حدود 85 درصد زوجین در سال اول و 93 درصد طی سال دوم زندگی مشترک شانس بارداری دارند و بعد از سال دوم شانس حاملگی کاهش پیدا میکند.
به گزارش قانون، کارشناسان معتقدند که اگر هزینه های مربوط به ناباروری توسط بیمه ها پوشش داده شود، علاقمندی زوجین برای بچه دارشدن بیشتر خواهد شد، اما در حال حاضر هیچ کدام از خدمات دارویی و جراحی پیشرفته برای درمان نازایی در کشور تحت پوشش بیمه نیست و بیمه ها تنها هزینه خدماتی مثل سونوگرافی و برخی آزمایش ها را تقبل میکنند.
طبق این گزارش، یافته های روانشناسان نشان میدهد که 49 درصد زنان و 25 درصد مردان، ناباروری را بدترین تجربه زندگی خود عنوان کرده اند. زوج ها در مواجهه با ناباروری به ترتیب از مراحل ذهنی زیر گذر میکنند: تعجب و بهت، شوک، انکار، خشم، انزوا، احساس گناه، غم و اندوه، افسردگی و پذیرش. این مشکل در زنان حدود 40 درصد و در مردان نیز 40 درصد است؛ در 20 درصد موارد هم شامل هردو میشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر