۱۳۹۱ مرداد ۲۳, دوشنبه

8 درصد معتادان کشور زن هستند


شنبه، 21 مرداد ماه 

مدیرکل دفتر توسعه مشارکتهای مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: هم اکنون زنان 8 درصد آمار معتادان کشور را تشکیل می دهند و اعتیاد زنان یکی از رنج آورترین چهره های پلید مواد مخدر است.
به گزارش مهر، محمد صادق فتح اللهی اظهار داشت: مفاسد اخلاقی و زنجیره ای از بیماریهای مهلک مانند ایدز و هپاتیت درپی اعتیاد زنان بوجود می‌آید که در کنار زشت کردن چهره جامعه، نهاد خانواده و صیانت از موانیس را دچار خدشه می کند.
وی با اعلام اینکه دستگاههای متولی در عرصه های درمانی و حمایتی باید با حساسیت ویژه به این موضوع بپردازند تاکید کرد: در جلسه اخیری که با حضور وزیر کشور و رئیس سازمان بهزیستی برگزار شد، تصمیمات خوبی در خصوص اقدام فوری برای ساماندهی زنان خیابانی که متاسفانه بخش زیادی از آنها را معتادان تشکیل می دهند، گرفته شد.
مدیرکل دفتر توسعه مشارکتهای مردمی و سازمانهای مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مراکز اقامت درمانی اعتیاد ویژه زنان دارای مشکلاتی است، گفت: با وجود اینکه مراکز اقامتی مردان در سالهای اخیر به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل قبولی داشته است، اما در خصوص ایجاد و راه اندازی مراکز زنان با توجه به الگوی مصرف مواد و حساسیت های ویژه درمان و مراقبتهای خاص دوران اقامت هنوز مشکلات اساسی پیش رو داریم و باید فعالیتهایی در خصوص حمایتهای اجتماعی پس از ترک انجام شود.
فتح اللهی خواستار فعالیت و کمک افراد صاحبنظر در این حوزه شد و گفت: افرادی که تخصص لازم و انگیزه های اخلاقی و انسانی را دارند باید وارد این عرصه شوند چراکه تعداد کم مراکز تنها در چند استان کفاف نیاز خانواده های درگیر در اعتیاد را نمی دهد.
وی بودجه امسال درمان و پیشگیری در نظر گرفته شده برای سازمان های مردم نهاد را 2 هزار و 650 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: همانند سالهای گذشته امسال نیز این رقم در نظر گرفته شده است که در صورت تخصیص اعتبار در اختیار سازمان های مردم نهاد قرار می گیرد. این در حالی است که تامین نیازهای این مراکز از عهده دستگاه های خارجی برنخواهد آمد و باید خیرین و افراد دلسوز باید علاوه بر کمک به تامین نیاز مراکز اقامتی با براه انداختن موج حمایت های اجتماعی به داد بهبود یافتگان برسند.
به گفته وی، اشتغال و برآورده کردن نیازهای این خانواده های آسیب دیده از گسترش آسیب به بدنه نظام اجتماعی جلوگیری می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر