۱۳۹۱ مرداد ۱۰, سه‌شنبه

تدارک اعتراض به حجاب اجباری توسط دختران دانشجو

Protest-forced-veiling
شهرزاد نیوز: گروهی از دختران دانشجوی دانشگاه تهران با انتشار فراخوانی اعلام کردند که قصد دارند همزمان با حضور سران کشورهای غیرمتعهد در دهه ی اول شهریور ماه در تهران، فرصت را غنیمت شمرده به حجاب اجباری در ایران اعتراض کنند.
در فراخوان این گروه از جمله آمده است: تجربه نشان داده که سکوت درمقابل اقدامات سرکوبگرانه حکومت، آنها را در گسترش بیشتر اقدامات فاشیستی و طالبانی خود روز به روز جری تر و گستاخ تر می کند.
به همین دلیل گروهی از دختران و زنان دانشجوی ایران بجای تسلیم و عقب نشینی تصمیم به مقابله و ایستادگی در برابر آن گرفته اند.
این گروه اعلام کرده است که در اولین گام برای این هدف، با انتخاب دهه اول شهریور به نام "دهه نه به حجاب اجباری" برای نخستین بار بصورت هماهنگ و متحد مقابل اقدامات سرکوبگرانه حکومت علیه زنان و جوانان خواهند ایستاد.
در بخش دیگری از فراخوان آمده است، همزمان با روزهای 5 تا 10 شهریور، که اجلاس سران عدم تعهد در تهران برگزار میگردد و سران حدود 120 کشور جهان در تهران گرد هم می آیند، زنان آزادی خواه ایرانی با حضور در میادین و نقاط مرکزی و شمال شهر تهران (که محل استقرار و اقامت حدود 7000 نفر از نمایندگان سیاسی اجتماعی کشورهای مختلف دنیا می باشد) با برداشتن حداقلی حجاب اجباری در این نقاط، فریاد اعتراض خود به حجاب اجباری را به سراسر دنیا خواهند رساند.
آنها همچنین اعلام کرده اند که علاوه بر تهران در برخی شهرهای دیگر مانند اصفهان و شیراز و ... که محل گردشگری احتمالی این افراد خواهد بود نیز این برنامه را اجرا خواهند کرد.
فراخوان دهندگان ضمن درخواست یاری از "تمام دختران و زنان آزاده ایران، بخصوص شهر تهران"، از "تمام پسران آزاده و شجاع این سرزمین" نیز خواسته اند تا در اجرای این برنامه تاریخی پشتیبان و یاور "خواهران" خود باشند. 

متن کامل فراخوان را می‌توانید اینجا ببینید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر