۱۳۹۱ مرداد ۱۰, سه‌شنبه

الهه احمدی، تیرانداز «کاروان افسرده ایران»، به مقام ششم دست یافت

٩ امرداد ١٣٩١
Ahmadi1

شهرزاد نیوز: در رقابت‌های تفنگ بادی 10 متر زنان المپیک 2012 لندن الهه احمدی به مقام ششم دست یافت.
به گزارش خبرآنلاین، وی در رابطه با مدال نگرفتن خود گفته است: شاید بدشانسی بود که مدال نگرفتم. چرا که فقط یک و سه دهم امتیاز، مدال را از دستم گرفت؛ آن هم به خاطر دو اشتباه کوچک.
وی همچنین گفت که همه تلاشش را کرده است تا جایگاه بانوان را در المپیک ثبت کند و افزود: حالا هم اگر مدال نگرفتم و بعضی ها دلگیر شدند، عذرخواهی می کنم.
شرکت کاروان کوچک ایران در المپیک لندن انتقادات زیادی را به همراه آورده است. جمشید بصیری، دبیر سابق انجمن صنایع نساجی، با انتقاد شدید از چینی بـــودن لباس‌های ورزشکاران ایران در المپیک گفت که یک شرکت چینی در ازای پرداخت تنها 40 هزار دلار نام ایران را در بازی‌های المپیک کرایه کرده و برای خود تبلیغ می‌کند. وی با طرح این پرسش که آیا نام ایران تنها چهل هزار دلار می‌ارزد و آیا نمی‌شد سفارش ساخت لباس‌های ورزشکاران ایران را در المپیک به تولیدکنندگان داخلی داد، گفت تبلیغ یک برند چینی در المپیک توسط کاروان ورزشی ایران بزرگترین توهین به ملت ایران است.
سایت قانون نیز در مقاله‌ای با عنوان «کاروان افسرده ایران؟!“ نوشت که رژه کاروان های اعزامی کشورها در المپیک «پیام» دارد، برخی «شاد» بودند و برخی دیگر «هیجان» داشتند، برخی «خلاقیت» داشتند و برخی دیگر لباس های «زیبا» و شاد پوشیده بودند. بعضی تیم ها «شور» به نمایش می گذاشتند و برخی دیگر آنقدر «انرژی» داشتند که ورزشگاه را به وجد می آوردند. صداوسیمای ایران مثل همیشه «این» صحنه ها را نشان نداد.
در این مقاله همچنین آمده است که کشورها رژه می رفتند و با خود پیامی روشن داشتند، تیم ایران در این میان چهره ای ویژه داشت. تیمی کاملا «اداری» و فاقد «شور» و «هیجان»؛ گویی به کاروان ایران گوشزد شده بود دست از پا خطا نکنند که همه منتظرند تا آنها را «سوژه» کنند در حالیکه همه کشورها «سوژه» شده بودند. سال هاست کاروان ایران همین گونه است، این بار با لباسی «تیره» و چهره هایی «عبوس» و «گرفته»؛ گویی قبل از بازی پرسپولیس و استقلال است و «باید»ی برای تساوی وجود دارد! کاروانی که «افسردگی» تمام وجودش را گرفته بود.
به نوشته قانون، وقتی مصاحبه ورزشکار پر امید ایران این است که «با پاداش طلای المپیک خانه ای 5 متری در تهران خواهم خرید»، این یعنی فاجعه!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر