۱۳۹۰ شهریور ۳۱, پنجشنبه

اخراج دختران دانشجو از خوابگاه دانشجوئی

رئیس پژوهشکدۀ هواشناسی و علوم جو در اقدامی عجیب و پیش‌بینی نشده اقدام به اخراج گروهی از دانشجویان دختر پژوهشگاه ژنتیک کرد! این دختران دانشجو که دانشجویان پ‍ژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بودند در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل بودند،
بر اساس پیگیری خبرنگار “قانون” دختران دانشجوی این پژوهشگاه پس از اتمام کلاس‌های خود به خوابگاه مراجعه می‌کنند که از آنها خواسته می‌شود خوابگاه را ترک کنند! اقدامی که به گفتۀ روابط عمومی پژوهشگاه ژنتیک با دستور مستقیم رئیس پژوهشگاه علوم جو صورت گرفته بوده است.
پژوهشگاه‌های مذکور در شهرک علم و فناوری در کیلومتر 15 اتوبان تهران – کرج واقع شده‌اند و همگی عضو کنسرسیوم همکاری‌های مشترک هستند، مسئولان پژوهشگاه ژنتیک می‌گویند: با مشاهدۀ این وضعیت در تماس های تلفنی و حضوری خواستار روشن شدن وضعیت دختران مذکور و خوابگاهشان شده بوده‌اند و حتی در مکاتبات و تماس‌های حضوری خود پیشنهاد پرداخت مطالبات احتمالی و یا عقد قرارداد جدید را داده‌اند که با بی اعتنایی ریاست پژوهشکدۀ هواشناسی و علوم جو مواجه شده‌اند.
یکی از دانشجویان دختر ساکن خوابگاه در گفتگو با “قانون” گفت: چند روز قبل از این اتفاق، بارها بهانه‌های واهی از طرف مسئولان خوابگاه گرفته می شد و در نهایت از ما خواستند که خوابگاه را ترک کنیم که مجبور شدیم چند روز را در نمازخانۀ پژوهشگاه خودمان بگذرانیم، با توجه به فاصله 15 کیلومتری شهرک علم ‌و ‌فناوری از تهران و کرج، اخراج شبانۀ دختران دانشجو از خوابگاه‌ها بسیار سؤال برانگیز است، در پیگیری‌های “قانون” برای گفتگو با مسئولان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو، کارکنان دفتر ریاست آن با اشاره به تعطیلات پیش رو هر گونه پاسخ را موکول به روز یکشنبه و بعد از آن کردند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر