۱۳۹۰ مرداد ۱۹, چهارشنبه

احضار نازنین داودی به وزارت اطلاعات


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"نازنین داودی همسر زندانی سیاسی ارژنگ داودی روز گذشته به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار گردید و مورد بازجویی،توهین و تهدید بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.
روز سه شنبه 18 مرداد ماه حوالی ساعت 10:00 خانم نازنین داودی به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار شد و توسط فردی که خود را علوی می نامید او را برای مدتی مورد بازجویی ،تهدید و توهین قرار داد.این فرد که با عربده کشی و توهینهای غیر معمول نسبت به خانم داودی و همسرش زندانی سیاسی ارژنگ داودی صحبتهای خود را آغاز کرد. سپس فرمی به او داده شد و او می بایست این فرم بازجویی را پر کند. اما خانم داودی از پر کردن این فرم خوداری کرد و نحوۀ مطرح کردن سئوالات را غیر قانونی و غیر انسانی دانست .بازجوی وزارت اطلاعات با تهدیداتی مانند برات دردسر خواهد شد ،اگر پر نکنی محکومیت همسرت را بیشتر خواهیم کرد و تهدیدات دیگر خود ادامه داد .
بازجوی وزارت اطلاعات در بخشهای از بازجوییهایش با لحن غیر انسانی و تهدید آمیز گفت: نباید با فعالین حقوق بشری و رسانه ها در تماس باشد و وضعیت و شرایط همسرش را با آنها در میان بگذری. به زعم این بازجو چونکه رسانه ها و فعالین حقوق بشری از منافقین هستند.
این بازجو با لحنی وقیحانه و بیشرمانه در زندگی خصوصی خانم داودی دخالت می کرد و با توهین وعربده کشی خطاب به خانم داودی گفت : که چرا با همسرش آقای دودی ازدواج کرده است و او نباید این کار را می کرد چونکه آقای داودی به زعم این بازجوی یک منافق است.
بازجوی وزارت اطلاعات در بخشهای دیگری از تهدیدها و عربده کشیهایش خطاب به خانم داودی گفت: که ما تو را اینجا آورده ایم که توجیه کنیم و با ما باید همکاری کنید که باعث اعتراض شدید خانم داودی گردید.
برخوردها و رفتارهای این فرد به حدی زننده و توهین آمیز بود که باعث گردید خانم داودی به سئوالات این فرد پاسخ ندهد و در اعتراض به توهینهای او سکوت پیشه کند خانم داودی به او گفت: شما همسر من را بی گناه و غیر قانونی زندانی کرده اید،منزل و تمامی وسایل زندگی ما را به غارت برده اید،دائم تلفنهای ما را شنود می کنید،ومن را بی جهت احظار و مورد توهین و تهدید قرار می دهید، در زندگی خصوصی ما دخالت می کنید،برای ما تعیین تکلیف می کنید با کی باید صحبت کنیم و با کی نباید صحبت کنیم و به شعور انسانی ما توهین می کنید.دیگر چیزی برای ما باقی نمانده است که باید از آن بترسیم و اگر می خواهید می توانید من را هم بازداشت کنید من آماده ام که بازداشت شوم.
بازجوی ولی فقیه در حالی توهینهای بی شرمانه و تهدیدهای غیر انسانی را علیه خانم داودی بکار می برد که در ماه رمضان است و حتی حرمت این ماه را هم نگه نداشت.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شدت بخشیدن به شرایط قرون وسطایی علیه زندانیان سیاسی و احضار ،توهین و تهدید خانواده های زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل جهت دیدار و مصاحبه با زندانیان سیاسی و خانواده های آنها و تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای و ارائۀ آن به سازمان ملل جهت گرفتن تصمیمات لازم می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر