۱۳۹۰ مرداد ۱۹, چهارشنبه

چگونگی بازداشت *مادرزندانی سیاسی * پروین مخترع مامورین لباس شخصی از دیوار وارد منزل شدند و بازداشتم کردند


پروین مخترع در زندان مرکزی کرمان چگونگی بازداشتش را تشریح کرده است. به گزارش جرس، وی در این ملاقات به مادر و خواهرش گفته است که دوشنبه صبح زود ( دهم مرداد ) در حالیکه تنها در منزل و درحمام بوده ، ۴ مامور از دیوار وارد منزلش شده اند.  وی در حالی که بشدت ترسیده بود با ۴ لباس شخصی روبرو شده است.

علی قلی زاده از دوستان کوهیار گودرزی با اعلام این خبر به جرس گفت: افراد لباس شخصی مشخص نیست به چه نهادی وابسته بوده اند به وی گفته اند که باید لباس بپوشد و با آنها برود. آنها به مادر کوهیار گفته اند که پسرش هم بازداشت شده و در اوین است. ماموران گفته اند تو را هم می گیریم که دیگر مصاحبه نکنی و پسرت را ازاد نکنی.وی می افزاید: از آنجایی که هیچ دستور قضایی برای بازداشت کوهیار در دادستانی تهران موجود نیست و همه مسئولان قضایی از بازداشت احتمالی وی اظهار بی اطلاعی می کنند و معلوم نیست گفته ماموران استان کرمان مبنی بر بازداشت کوهیار در اوین درست بوده باشد.
قلی زاده می افزاید: واقعا معلوم نیست چه بلایی سر کوهیار آمده و اینکه اگر واقعا بازداشت شده توسط چه نهادی بوده است و الان در چه بندی از اوین نگهداری می شود. و مشخص نیست که هم اکنون چه بر سر کوهیارچه آمده است.
این فعال دانشجویی در ادامه به جرس گفت: وکیلی که پرونده کوهیار را در کرمان پیگیری می کند می گوید برای وی در دادسرای کرمان قرار بازداشت موقت صادر و پرونده به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به یکی از شعبات دادگاه انقلاب کرمان منتقل شده است. انتقال پرونده مادر کوهیار با این سرعت از دادسرا به دادگاه نیز امری عجیب است که بر پیچیدگیها و سوال ها در مورد این پرونده می افزاید.
علی قلی زاده، فعال ستاد مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری با اظهار نگرانی از وضعیت کوهیار و مادرش می گوید: قرار بود مملکتی داشته باشیم که اگر خلخال از پای زن یهود کشیدند ، مردان مسلمانش از غصه بمیرند. قرار نبود ماموران حکومت اسلامی از روی دیوار به منزل مادر فعال حقوق بشری این مملکت بریزند و در حالیکه در حمام بوده است وی را بازداشت کنند. آیاسزاور نیست مردان با غیرت در این مملکت از غصه این درد بمیرند؟
وی می پرسد: چه کسی و به چه مجوزی دستور داده است که ۴ مرد ناشناس از روی دیوار به منزل یک زن تنها بروند و بدون طی مراحل قانونی وی را بازداشت کنند؟ مادر کوهیار که حتی از بازداشت کوهیار مطلع نبوده است ، چه جرمی مرتکب شده که صبح زود باید در حال استحمام باید با ۴ مرد غریبه روبرو شود؟


.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر