۱۳۹۱ اسفند ۱۶, چهارشنبه

ادعای رئیس مرکز زنان در سازمان ملل در باره رفع نابرابری جنسیتی و برابری آموزشی



شهرزادنیوز:در حالی که دختران دانشجو از تحصیل در برخی رشته‌های دلخواه خود محروم شده‌اند و تفکیک جنسیتی و بومی کردن دانشگاه ها محدودیت‌های بیشتری برای آنان بوجود آورده، مریم مجتهد زاده، رئیس مرکز زنان ریاست جمهوری، در پنجاه و هفتمین اجلاس کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد در نیویورک، ادعا کرده است که ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و رفع نابرابری جنسیتی و افزایش پوشش تحصیلی از دستاوردهای دولت متبوع وی است.
وی در میزگرد «امحاء و پیشگیری از همه اشکال خشونت نسبت به زنان و دختران» که در مقر سازمان ملل برگزار شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران با الهام از تعالیم عالیه و با توجه به دین مبین اسلام جایگاه ویژه‌ای برای انسان‌ها، "به ویژه زنان" قائل است و بر این اساس هیچ گونه ظلم و اجحافی را نه تنها در حق همه آحاد بشر، بلکه "به ویژه زنان" پذیرا نمی باشد.
به گزارش ایسنا، وی پیشنهاد کرده است که موضوع «تقویت نهاد خانواده»، به سند نهایی اجلاس پیشگیری از خشونت علیه زنان اضافه شود.
همچنین نیره اخوان بی‌طرف و سکینه عمرانی، دوتن از نمایندگان عضو فراکسیون 8 نفره زنان در مجلس 290 نفره اسلامی، که به داشتن افکار مردسالارانه معروفند، نیز برای شرکت در جلسه اتحادیه بین المجالس به نیویورک سفر کردند. این دو نیز در نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل حضور دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر