۱۳۹۱ اسفند ۱۵, سه‌شنبه

بازداشت دو تن از نوکیشان مسیحی در تهران


خبرگزاری هرانا - مامورین امنیتی لباس شخصی دو تن از نوکیشان مسیحی به نام‌های «شهرزاد - ی» و «سام - ص» را در تهران بازداشت نمودند.
به گزارش محبت نیوز، ماموران امنیتی در ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه مورخ ۲۰ دی ماه سال ۱۳۹۱ برابر با (نهم ژانویه ۲۰۱۳)، بطور هم زمان به خانه‌های این دو نوکیش مسیحی مراجعه و اقدام به بازداشت این افراد کردند.

خانم «شهرزاد» ۲۵ ساله و آقای «سام» ۲۷ ساله از ساکنین غرب تهران می‌باشند که ماموران امنیتی لباس شخصی در اقدامی خودسرانه و بدون نشان دادن مجوز از سوی دستگاه قضایی با ورود به منازل این افراد، اقدام به تفتیش و بازرسی آن مکان نموده و برخی از وسایل شخصی آنان از جمله؛ لپ تاپ، تعدادی کتب و جزوات مسیحی، سی دی سرودهای پرستشی مسیحی، دوربین عکاسی و... را ضبط و با خود بردند.

گفته می‌شود این دو نوکیش مسیحی پس از دستگیری توسط ماموران لباس شخصی به بازداشتگاه اوین منتقل شدند و تا مدتی نیز اجازه هیچگونه تماسی با خانواده‌های خود را نداشته‌اند. بی‌خبری مطلق از وضعیت این افراد باعث ایجاد موجی از نگرانی در میان خانواده‌ها گردید. 


مراجعات مکرر والدین این دو نوکیش مسیحی به مراکز امنیتی و قضایی برای پیگیری از وضعیت سلامت فرزندانشان موجب آن شد تا برخی افراد مسئول ضمن تهدید و هشدار به خانواده‌ها خواستار سکوت در این باره شدند.

«سام و شهرزاد» پس از باداشت و هفته‌ها بی‌خبری طی تماس تلفنی کوتاهی با خانواده‌هایشان ضمن آگاهی از وضعیت خود، خبر از تداوم بازداشت خود دادند.

اکنون با گذشت بیش از پنجاه روز از بازداشت این افراد و پس از بازجویی و بررسی پرونده این دو نوکیش مسیحی مسئولان اتهام این افراد را تشکیل و ترویج کلیسای خانگی و تجمع عامدانه به قصد ارتکاب جرم عنوان نموده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر