۱۳۹۱ اسفند ۲۳, چهارشنبه

درآمد مردان ایرانی بیش از دو برابر درآمد زنان است

Income
شهرزادنیوز:داشتن شغل و و انجام فعالیت های اقتصادی امروزه به یکی از دغدغه های زنان ایرانی تبدیل شده است. زنان در جامعه ایران از خانه داری صرف به سوی مشارکت در انجام فعالیت های اجتماعی و اقتصادی در حرکت اند، اما هنوز اول راه هستند و حضور زنان ایرانی در فعالیت های اقتصادی و مدیریت موسسه های اقتصادی در سطح نامطلوبی قرار دارد.
بر پایه پژوهش صورت گرفته از سوی فاطمه مقیمی، استاد دانشگاه الزهرا تهران و مشاور اتاق ایران در امور زنان کار آفرین، در سال 1390 حدود 4500 نفر از زنان بازرگان در سراسر کشور کارت بازرگانی دارند، اما تنها 3 نفر از آنها عضو هیات نمایندگان ایران هستند که در نوع خود نشان دهنده سطح نامطلوب حضور زنان در عرصه های اقتصادی است.
به گزارش خبر آنلاین، بر اساس آخرین گزارش مجمع جهانی اقتصاد، میزان حضور زنان ایرانی به عنوان نیروی کار در ایران، در سال 2011 ، چهل و دو درصد بوده است. درآمد سالانه زنان شاغل نیز در حدود 4475 دلار و درآمد سالانه مردان 11 هزار و 363 دلار( با توجه به پایین بودن نرخ ارز در مقطع بررسی شده) برآورد شده است، که نشان می دهد مردان دو برابر زنان درآمد دارند.
از سوی دیگر بنا به گزارش سازمان بین المللی کار تنها 13 درصد از زنان ایرانی در زمان تحصیل مشغول به کار بوده اند و مهم ترین چالش موجود پایین بودن میزان حضور زنان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر