۱۳۹۱ اسفند ۲۳, چهارشنبه

۱۳ بازیگر زن سینما از فرج‌الله سلحشور شکایت کردند


ارسال کننده : خانم زهره کفایت حقیقی 
یک مقام قضایی ایران روز سه‌شنبه، ۲۲ اسفند از شکایت ۱۳ بازیگر زن سینما از فرج‌الله سلحشور، سینماگر نزدیک به حکومت ایران، به‌خاطر اظهارات او درباره آن‌چه «فاحشگی» در سینمای ایران خوانده است، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، قاضی منصوری، رییس شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه، بدون آن که به اسامی این ۱۳ بازیگر زن اشاره کند گفت که شکایت آنها تحویل دادسرای فرهنگ و رسانه شده است.
فرج‌الله سلحشور مهر ماه سال گذشته، زمانی که شایعه حضور آنجلینا جولی، بازیگر هالیوود در ایران به منظور بازی در یک فیلم قوت گرفت، او را «فاحشه بین‌المللی» خواند و گفت که «هنرپیشه‌های زن ایران خودشان یک پا آنجلینا جولی هستند».
این سخنان اگرچه بعدها توسط آقای سلحشور تکذیب شد اما همان زمان واکنش پنج بازیگر زن سینمای ایران را برانگیخت که در نامه‌ای سرگشاده او را به «نفرت‌پراکنی» و «بی‌ادبی» متهم کردند.
ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، نگار جواهریان، هانیه توسلی و باران کوثری به عنوان امضاکنندگان این نامه در نهایت از آقای سلحشور خواستند که سینما را رها کند. گزارش‌ها حاکی است که پرونده شکایت از فرج‌الله سلحشور به همین یک مورد محدود نمی‌شود.

به گفته قاضی منصوری، «یک نویسنده مشهدی» درباره فیلمنامه مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر» از آقای سلحشور شکایت کرده و اتهام «سرقت فیلمنامه» را به او نسبت داده که این پرونده نیز در حال بررسی است.
فرج‌الله سلحشور کارگردانی مجموعه ۴۰ قسمتی «یوسف پیامبر» را برعهده داشت که سال ۱۳۸۷ از تلویزیون دولتی ایران پخش شد و آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، نیز از وی تقدیر کرد.
همان زمان نویسنده دیگری به نام شهاب‌الدین طاهری با طرح این اتهام که آقای سلحشور فیلمنامه «یوسف پیامبر» را بر اساس کتاب دو جلدی او، «یوسف صدیق»، نوشته است این سینماگر را به دادگاه کشاند.
دادگاه نیز در سال ۱۳۸۹ حکم خود را به نفع شهاب‌الدین طاهری صادر کرد که این مسئله اعتراض فرج‌الله سلحشور را در پی داشت.
فرج‌الله سلحشور که خود را سینماگر حامی ارزش‌های جمهوری اسلامی معرفی می‌کند در سال‌های اخیر اظهار نظرات جنجالی داشته است.
او در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود گفته است که قبل از انقلاب ایران، به خاطر ماهیت غیرمذهبی سینما، سالن‌های سینماها را آتش می‌زده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر