۱۳۹۱ اسفند ۱۷, پنجشنبه

مراسم روز جهانی زن در دلفت


ارسال کننده : خانم انسیه حنیف نژاد 
تونیا ولی اوغلی، پیشکسوت ورزش شنا و از اولین زنان شناگر عضو تیم ملی شنای ایران، با اشاره به تاریخ ورزش زنان و ستایش از نقش ورزشکاران زن، حکومت ایران را مسئولِ نابسامانی و تبعیض در ورزش زنان ایران دانست.
Women's-Day4

این برنامه به ابتکار "کمیته زنان در دلفت" با همراهی دو سازمان "کانون دوستداران فرهنگ وهنر" و "کانون دانش آموختگان ایرانی در هلند" روز سوم مارس 2013 برگزارشد.
شهرزادنیور:در آستانه هشت مارس روز جهانی زن ، در شهر دلفت در هُلند برنامه ای برگزار شد که در آن از ۲۰ زنِ فعال در کشورهای مُختلف جهان که سهمی در فعالیت های گوناگون اجتمایی،سیاسی، هنری و ورزشی داشته اند، تقدیر گردید.

برنامه با نمایش فیلمی کوتاه از اعتراضات زنان در داخل ایران شروع شد و برای همبستگی با مبارزات زنان ایران میهمانان یک دقیقه کف زدند وهم زمان به زنان حاضر یک شاخه گل اهدا شد. در ادامه فیلمی کوتاه از اولین اعتراض زنان بعد از انقلاب علیه حجاب در ایران به نمایش درآمد.

 در قسمت دوم برنامه میهمانان هریک در زمان دریافت تندیس هایشان صحبت کوتاهی از کار و فعالیت های اجتماعی، سیاسی خود کردند .
پرشنگ ورزندگان، نقاش و مُجسمه ساز، به تاریخچه کاشی های معروف هلندی ( دلفت بلاو) و تاثیری که کاشیکاری ایران بر این صنعت داسته است، اشاره کرد. کارهای نقاشی و مجسمه های برنزی وی مورد استقبال میهمانان قرار گرفت.
تونیا ولی اوغلی، پیشکسوت ورزش شنا و از اولین زنان شناگر عضو تیم ملی شنای ایران، با اشاره به تاریخ ورزش زنان و ستایش از نقش ورزشکاران زن، حکومت ایران را مسئولِ نابسامانی و تبعیض در ورزش زنان ایران دانست.
شادی امین، فعال حقوق زنان و همجنسگرایان، با اشاره به فعالیت هایش درزمینه های مختلف بر موثر بودن اتحاد جنبش های اجتماعی و جنبش زنان در تحولات جامعه ایران تاکید نمود.
میرا تر مویلن، از سازمان زنان علیه اخراج، از تاریخچه فعالیت این سازمان در جهت حمایت از پناهجویان گفت و اخراج زنان و کودکان پناهجو به کشورهائی که حکومتهایشان ناقض حقوق بشر هستند، توسط کشورهای اروپائی را مورد انتقاد قرار داد.
مرضیه هُداوند، فعالِ اجتماعی، داستان کوتاهی ازوضعیت خفقان دوران پیش از انقلاب خواند.
گروه کر و موسیقی چند فرهنگی زن

گروه کُر و موسیقی چند فرهنگی زنان وانسیا، متشکل از زنانی از هُلند، لهستان، ایرلند، ایتالیا، سورینام و ایران میهمان برنامهٔ بزرگداشت روز جهانی زن در شهر دلفت بودند. این گروه در ۱۰ سال گذشته داوطلبانه در پشتیبانی از امور خیریه برنامهای جالبی اجرا نموده است.
دنیز جلالی، فعال سیاسی جوان، از تمام کسانی که مدافع حقوق برابر انسانها بودند یاد کرد.
مرضیه دادور، مشاور و برنامه ریز و فعال اجتماعی در سازمان زنان و امر پناهندگی، در مورد همکاری های بیست ساله ای که با سازمان های مختلف در راستای رشد و یاری رساندن به پناهجویان داشته اطلاعات مبسوطی ارائه داد.
مژده ارسی، فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق، ضمن گرامی داشت روز زن یادی از زنان زندانی سیاسی نمود.
 رزیتا حاجیها، مددکار اجتماعی، و کیدی احمدی، هنرمند جوان، و خانم آمال نباهی، پزشک خانواده ، از دیگر میهمانان برنامه بودند که هر یک به طور جداگانه در مورد فعالیت های خود برای شرکت کنندگان صحبت کردند .
Women's-Day3
تونیا ولی اوغلی، ناهید زارع، نسیم

آناهیتا امیری جوانترین میهمان برنامه بود که به همراه پدرش، جعفر امیری، موسیقی اجرا کرد.
این برنامه که با استقبال بسیار خوبی روبرو بود، در ساعت 6 عصر با شام و گفتگو به پایان رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر