۱۳۹۱ اسفند ۱۵, سه‌شنبه

حاصل برخورد ها و تحمیل حجاب لجاجت جوانان بوده است


شهرزاد نیوز: تلاش 34 ساله اسلامگرایان برای تحمیل حجاب مطلوب خود، جواب نداده و اکنون قانون تحمیل حجاب با عنوان ساماندهی مد و لباس به میدان آمده است.
اشرف گرامی‌زادگان، حقوقدان، در گفت‌وگو با «قانون» در این رابطه گفته است که با وجود این که قانون عفاف وحجاب در 13 دی 1384 در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و به اجرا درآمد، اما در عمل انتظاری که از 20 دستگاه و نهاد‌های مسئول در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب می رفت، موفقیتی حاصل نشده و آنها نتوانسته اند به خواسته تدوین کنندگان قانون جامعه عمل بپوشانند.
 وی افزود: متاسفانه مسئولان مربوطه به‌ جای کاهش ایرادهای وارده به قانون مذکور، طرح ساماندهی مد ولباس را نیز، که محتوای اصلی آن‌‌ همان موضوع رعایت حجاب منتها با عنوانی جدید است، مطرح کردند.
این حقوقدان در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت که طبق قانون، زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا جزای نقدی از50 هزار تا 500 هزار ریال محکوم می شوند.
وی همچنین با اشاره به معضل چکمه پوشیدن دختران یا رنگی بودن لباس‌ها و برخورد‌های گشت ارشاد، گفت که این برخورد ها جز آسیب‌های روحی، نگرانی خانواده‌ها و لجاجت جوانان پاسخی در پی نداشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر