۱۳۹۱ اسفند ۲۸, دوشنبه

نماینده مجلس: امیدوارم در آینده خانه داری مهم‌ترین شغل زنان بشود!

ارسال کننده : خانم انسیه حنیف نژاد 

28 اسفند 1391 

شهرزاد نیوز: در ادامه تلاش‌ها برای خانه نشین کردن زنان، این بار یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، طی سخنانی با ظاهر دفاع از زنان خانه دار، گفته است که امیدوار است تا در آینده‌ای نه چندان دور، زنان و مادران، «خانه داری» را اولین و مهم‌ترین شغل زن تلقی کنند و در درجه دوم، «زن اگر ناچار شد» به شغلی غیر از خانه داری روبیاورد و با «مسئولیت‌های مادرانه» بداند، که در واقع با یک درجه تخفیف و کم گذاشتن از شخصیت و فطرت پاک خود و همچنین جایگاه مادرانه‌ اش، مشغول به کار دیگری شده‌ است.
به گزارش ایلنا، مجتبی رحماندوست، نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، که در رابطه با «همایش ملی در جهت آشنا کردن بانوان ایرانی با مسئولیت‌های مادرانه »- که قرار است در اردی‌بهشت 92 برگزار شود- سخن می گفت، نحوه بازنمایی زن و مادری در رسانه ملی را نا‌موفق ارزیابی کرد و افزود که در سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیون، زنهای خانه دار، نسبت به زنهایی که در بیرون از خانه شاغل هستند، از فرهنگ پایین تری برخوردارند. در مجموع به نظر من نقطه مثبتی نسبت به این موضوع در تلویزیون وجود ندارد.
به گفته وی، زن در غرب به کالا و ابزار تبلیغاتی تبدیل شده و در حقیقت زن غربی هم چشمش را به زن شرقی دوخته که هویت و انسانیتش حفظ شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر