۱۳۹۱ اسفند ۲۸, دوشنبه

شوهران معتاد علت اعتیاد 70 درصد زنان به مواد مخدر


ارسال کننده : خانم انسیه حنیف نژاد 
28 اسفند 1391 

شهرزاد نیوز: به گفته یک مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر، اعتیاد مردان یکی از عوامل گرایش زنان به اعتیاد و ورود آنان به چرخه قاچاق مواد مخدر است و 70 درصد از زنان معتاد به واسطه اعتیاد همسرانشان در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند. این زنان اغلب به واسطه فشار یا تهدید، ترس یا همدردی یا حتی به خاطر عشق به همسران خود اقدام به مصرف و توزیع مواد در کنار همسران خود کرده‌اند.
به گزارش فارس، بابک دین‌پرست، معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر، در نخستین کنگره علمی پیشگیری و مصون‌سازی زنان در برابر اعتیاد استان اصفهان با بیان این مطلب، ضمن اشاره به « نگاه متفاوتی که به اعتیاد در زنان و مردان در همه جای دنیا وجود دارد»، افزود که توجه به عوامل عاطفی در زنان جوان و نوجوان، افزایش آگاهی خانواده‌ها از مسائل بلوغ، خصوصاً در مورد دختران جوان، توجه به بحران‌های موجود در خانواده‌ها، آشنایی مادران با انواع مواد و عوارض سریع آن، آموزش مهارت‌های زندگی به مادران و دختران ازعوامل مهم در پیشگیری از اعتیاد زنان به شمار می روند.
وی افزود که اگر چه در مقایسه با مردان، مصرف محرک‌ها در زنان کمتر است، مصرف این نوع مواد نسبت به سایر مواد در آنان بیشتر می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر