۱۳۹۱ بهمن ۱۶, دوشنبه

مهسا امرآبادی به زندان بازگشت


به گزارش جرس، مهسا و مسعود باستانی دو زوج روزنامه نگاری هستند که بعد از پیگیری های فراوان اوایل بهمن ماه سال جاری از زندان به مرخصی آمدند. مهسا امرآبادی پس از ده ماه حبس روز اول بهمن ماه به مرخصی آمد اما مرخصی او با مخالفت دادستان تمدید نشد.
این اولین بار پس نزدیک به چهار سال بود که این دو زوج جوان توانستند چند روزی را در کنار هم بگذرانند اما بطور ناگهانی مرخصی مهسا امرآبادی همزمان با بازداشت روزنامه نگاران لغو شد. این در حالی است که با تمدید مرخصی زندانیانی که به تازگی به مرخصی آمده اند موافقت شده است.
مهسا امرآبادی، در خرداد ۱۳۸۸ بازداشت و بیش از ۶۰ روز را در زندان به‌سر برد. برای بار دوم در جریان اعتراضات جنبش سبز در ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ در اعتراض به حبس خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و همسرانشان بازداشت شد که پیش از عید نوروز ۱۳۹۰ آزاد شد.
امرآبادی در ۲۲ خرداد ۱۳۹۰، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه و گزارش‌ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه به یک سال حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی محکوم شده و ۲۲ اردیبهشت سال جاری برای اجرای حکم خود به زندان اوین رفت.
روزنامه نگاران بازداشتی هفته گذشته، از دوستان مهسا امرآبادی بودند و این روزنامه نگار اصلاح طلب در صفحه فیس بوک خود نسبت به این بازداشت ها ابراز تاسف و ناراحتی کرده بود.
گفتنی است، فشار بر روزنامه نگاران طی هفته های گذشته شدت گرفته است و روزنامه نگاران جوان بیشتر نوک تیز این حملات قرار دارند.
http://chrr.biz/spip.php?article20149

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر