۱۳۹۱ بهمن ۱۵, یکشنبه

بیانیه سازمان ادوار تحکیم وحدت در اعتراض به بازداشت روزنامه‌نگاران


ادوار نیوز: سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) با صدور اطلاعیه ضمن اعتراض به بازداشت گسترده روزنامه نگاران در روزهای اخیر، خواستار آزادی بی قید و شرط کلیه بازداشت شدگان و رفع محدودیت‌های اعمال شده بر فعالان مطبوعاتی و رسانه ای‌ شده و از مسئولان خواسته است به جای توسل مداوم و مکرر به برخورد های خشن و حذفی، دست کم برای یک بار مسیر بازگشت به جامعه را نیز بیازمایند.

متن کامل این بیانیه که در تارنمای “ادوار نیوز” ارگان رسمی این سازمان منتشر شده به شرح ذیل است:
بازداشت گسترده روزنامه‌نگاران در طی روزهای اخیر، بار دیگر نشان داد که شیوه عمل متولیان امر کماکان بر مدار برخورد شدید و حذفی با کنش‌گران سیاسی، اجتماعی و اصحاب مطبوعات می چرخد و همچنان چاره‌ی حل بحران‌های موجود در جامعه را اعمال محدودیت های بیشتر و حذف صورت مساله می‌بینند.
پر واضح است که از منظر ایشان همیشه٬ آنانی مقصرند که دلسوزانه به برون رفت از بحران‌های موجود کوشیده اند و نه آنانی که هر روز بحرانی تازه می آفرینند و نه تنها پاسخگوی سو مدیریت ها، ضعف ها، کاستی ها، فرصت سوزی ها، جنجال آفرینی ها، قانون شکنی ها و در یک کلام شرایط اسف بار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حاکم بر کشور نیستند بلکه همچون گذشته مدعی قرار گرفتن ایران در قله شکوفایی و پیشرفت در میان جهانیان هستند!
در این میان روزنامه‌نگارانی به بند کشیده می شوند که با تحمل جمیع مصایب و محدودیت ها و سختگیری های غیرمتعارف کماکان به رسالت خطیر خویش در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه و بازنمایی کژتابی‌ها و نقصان های موجود مومنانه عمل می‌کنند و از آن سو عاملان و آمران بزرگ ترین تخلف های مالی و اداری در تاریخ ایران و قانون شکنانی که حتی فریاد هم قطاران گذشته خود را نیز به صدا درآورده اند، قدر می‌بینند و نه کسی یارای پرسش از ایشان را دارد و نه حتی بزرگ ترین دستگاه های نظارتی و قانون گذاری در کشور توان مقابله با آنها.
شاید تنها گناه روزنامه‌نگارانی که در این روزهای مصادف با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تاسیس نظام جمهوری اسلامی میهمان سلول‌های سرد و تنگ بندهای امنیتی زندان شده‌اند پرسش از مسئولانی است که با هنرنمایی خود تنها در طول همین چند ماهه گذشته قیمت ارز، خودرو، مسکن، مایحتاج عمومی و... را به عرش و قدرت خرید مردم و ارزش پول کشور را به کف رسانده‌اند، از حل بحران آلودگی هوا و مرگ و میر روزافزون شهروندان عاجزند، با سو تدبیر خود فرزندان معصوم و آینده سازان این مرز و بوم را در مدارس و جاده ها به کام مرگ کشانده اند و راه حل بحران های اجتماعی و فقدان امنیت در جامعه را برپایی چوبه های دار بر سر کوی و برزن می دانند، مجرمان متخلف و محکوم به حکم قانون را به اصرار بر سر مسئولیت های خویش ابقا کرده‌اند و با ماجراجویی های بی دلیل کشور را پی در پی در مرز بحران قرار داده‌اند.
از دیگر سو٬ گویا با نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و بیم و هراس از تداعی رویدادهای آخرین انتخابات ریاست جمهوری در ایران این بار به علاح واقعه قبل از وقوع پرداخته و در اولین اقدام برای کنترل فضای رسانه ای و ممانعت از گردش نصف و نیمه اطلاعات در کشور بار دیگر روزنامه نگاران و اهالی رسانه را قربانی کرده‌اند.
سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) به رغم احساس نا امیدی نسبت به تاثیر انذار و نصیحت به گوش مسئولان و تنها بنا بر رسالت خود در پاسداری از مرزهای جامعه مدنی، خواستار رفع محدودیت‌های اعمال شده بر فعالان مطبوعاتی و رسانه ای و آزادی بی قید و شرط کلیه بازداشت شدگان اخیر و زندانیان سیاسی و عقیدتی است.
اکنون توسل به روش های پیش آزموده و اتهام زنی به فعالان رسانه ای به حدی از بی اعتباری رسیده که شاهدیم در میان اندک پایگاه اجتماعی حامیان این جریان نیز بی تاثیر بوده و حتی با واکنش هایی نیز همراه شده است.
و ما همچنان امیدواریم روزی فرارسد که مسئولان به جای توسل مداوم و مکرر به برخورد های خشن و حذفی، دست کم برای یک بار مسیر بازگشت به جامعه را نیز بیازمایند.
سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت)
چهاردهم بهمن ماه هزار و سیصد و نود و یک
http://www.iran-emrooz.net/news/index.php/news2/43794/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر