۱۳۹۱ اسفند ۷, دوشنبه

مخالفت با موتورسواری زنان

شهرزاد نیوز: به نظر می‌رسد که مقاومت زنان شهروند در مقابل پوشش و رفتار تحمیلی مطلوب اسلامگرایان، آنان را چنان به خشم آورده که گفتار برخی از آنان شباهت ناگزیری به طنز پیدا کرده است.
از جمله این مخالفان آزادی زنان، احمد علم الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد، است که در خطبه نماز جمعه گذشته، از جمله به ورزش زنان پرداخته و گفته است که ورزش هاي تبرّجي (نشان دادن زیبایی‌ها) زن ها در برابر مردها حرام است و درست نيست.
وی در ادامه سخنانش گفت که اخيرا موتورسواري دخترها را تصويب کرده اند. اين که دختر بيايد مقابل چشم مرد نامحرم، موتور سوار شود و با آن لباس و اندام تک چرخ بزند، معصيت خداست و منکر بارز شرعي است.
به گفته وی «مراجع تقليد می گويند اين کار خلاف است» و خود نیز بر همین عقیده است که ورزش تبرّجی زنان در برابر مردها خلاف و حرام است.

به گزارش وبسایت «خراسان رضوی»، علم الهدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: می گويند موتورسواری زنان؛ کدام زن و دختر می رود سوار موتور می شود و تک چرخ می زند. اين خواهر بسيجی مي رود؟ اين زن های نمازجمعه می روند، اين دخترهای فاضله عالمه حوزه های علميه و دانشگاه ها می روند؟ چه کسی می رود با موتور تک چرخ بزند؟
وی، در اشاره‌ای آَشکار به دولتی ها، آن‌ها را لائیک قلمداد کرده و متهم کرده است که با این کارها می‌خواهند يک مشت بي دين را جذب خودشان بکنند تا در عرصه انتخابات دنبال جريان آنها راه بيافتند.
این عضو خبرگان گفت که البته با ورزش زنان مخالف نیست، اما با شرکت دادن آنان در مسابقات مخالف است. وی قبلاً ً گفته بود که زنان حق دارند حتی تا 10 ساعت در چاردیوار خانه‌شان با دوچرخه دور بزنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر