۱۳۹۱ اسفند ۱۰, پنجشنبه

ایران می‌خواهد با آموزش حجاب و عفاف به نوباوگان "بدحجابی" را براندازد

ارسال کننده : خانم انسیه حنیف نژاد
با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در تابستان آینده، صحبت از آن است که احمدی‌نژاد درصدد است در برابر اصول‌گرایان کاندیدایی را علم کند. اگر او در این کار موفق شود، موضوع حجاب و عفاف می‌تواند به یک زمین فوتبال سیاسی تبدیل گردد.
Iran
شهرزادنیوز:با نزدیک شدن به بهار و گرم شدن هوا، ایرانی‌ها منتظر آغاز مبارزه با "بدحجابی" هستند. پلیس ارشاد، مانند هر سال، زنانی را که موی‌شان زیادی بیرون است یا آرایش کرده‌اند، بازداشت کرده و با ون به مرکز ارشاد می‌برند و باید چند ساعتی را در بازداشت به سر برند. در کشوری که از نظر استفاده از لوازم آرایش، دومین رده را در جهان دارد، این کار مثل این است که هنگام بارش برف، برف پارو شود.
شاید به این دلیل است که امسال مقامات تصمیم گرفته اند آن را از بیخ و بن ریشه‌کن کنند: با آموزش حجاب و عفاف به نوباوگان.
اگر چه در اسلام حجاب برای دختران زیر 9 سال اجباری نیست، اما استاندار تهران، مصطفی تمدن، اخیرا بر اهمیت "رواج" حجاب و عفاف در میان ایرانیان تأکید کرده است. به توصیه‌ی او "باید از مهدکودک‌ها آغاز کرد پیش از آن که به مراحل بالاتر آموزشی بروند."

به گفته وی: "بدون کار فرهنگی نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم در جامعه حجاب و عفاف وجود داشته باشد. هدف ما در طرح تحول اجتماعی که دولت ارائه کرده است، نهادینه کردن حجاب و عفاف به عنوان [خواستی] طبیعی در جامعه است."
به نظر می‌آید این توصیه‌ها قرار است به مرحله عمل درآیند. اداره بهزیستی رفاه قم 400 نفر را در زمینه حجاب و عفاف آموزش می‌دهد که قرار است به مهدکودک‌های شهر گسیل شوند.
1530 مهدکودک تحت مدیریت استان خراسان رضوی که مرکز آن مشهد - دومین شهر بزرگ ایران - است، گزارش دادند که در ماه‌های عزاداری محرم و صفر (میانه نوامبر تا میانه ژانویه) "نمایشگاه‌ها ی حجاب و عفاف" برگزار خواهد کردند. یکی از مقامات اداره بهزیستی در این استان گفت که مهم است بین آموزش کودکان و بزرگسالان در مورد حجاب تفاوت قائل شد.
طاهره بختیاری گفت: "تحقیقات نشان داده است که روش‌های غیر مستقیم در مورد کودکان مؤثرتر است. استفاده از هنر نمایشگاه یکی از این روش‌هاست."
اما حفظ حجاب امری از گهواره تا گور است.
در این ماه حجت‌الاسلام مهدی بیاتی، مدیر انستیتوی طهورا، به یک رسانه خبری محلی گفت که این انستیتو در حال ایجاد رشته‌ تخصصی حجاب و عفاف و حیا است.
به گفته‌ی وی این برنامه از گروه‌های آموزشی و هم‌چنین از بسیج بهره می‌گیرد که اعضایش در صفوف پلیس ارشاد و سپاه پاسداران کار می‌کنند.
احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری که دوره‌اش رو به پایان است، در طی هشت سال ریاست جمهوری‌اش به علت عدم اجرای سختگیرانه حجاب مورد انتقاد قرار گرفته است. در سال 2010 وی با گفتن این که دولت در مبارزه با "بدحجابی نقشی ندارد"، نارضایتی "اصول‌ گرایان" را برانگیخت.
با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در تابستان آینده، صحبت از این است که احمدی‌نژاد درصدد است در برابر اصول‌گرایان کاندیدایی را علم کند. اگر او در این کار موفق شود، موضوع حجاب و عفاف می‌تواند به یک زمین فوتبال سیاسی تبدیل گردد.
دختر سی ساله‌ای که سال پیش هنگام برگشتن از سر کار توسط گشت ارشاد دستگیر شده بود، می‌گوید: "این فقط یک بازی است. 50 دختر آن جا بودند که زیر چشمی پلیس را تحت نظر گرفته بودند و داشتند با تلفن‌های همراه‌شان پیام می‌فرستادند."
"مادر یکی از دخترها رسید و جنجالی به پا کرد و جلوی چشم پلیس به دخترش فحش‌های رکیک داد. او چنان سر و صدایی به راه انداخت که پلیس او را هم به درون سلول انداخت."
برگرفته از دفتر تهران – سایت گاردین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر