۱۳۹۱ بهمن ۲۵, چهارشنبه

بیمه زنان خانه دار یک وعده انتخاباتی بود

ارسال کننده : خانم مرجان تابع بردبار 
Housewives
شهرزادنیوز:با آنکه برخی مقامات، به ویژه گردانندگان مرکز زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری همچنان وعده تحقق بیمه زنان خانه دار را می دهند، هفته نامه‌ای در ایران اعلام کرد که این طرح در روزهای نزدیک انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 به عنوان «یک مانور تبلیغاتی دولت احمدی نژاد» بر سر زبان‌ها افتاد.
هفته نامه متن از جمله نوشته است که تنها کار کرد طرح بیمه زنان خانه‌دار، استفاده ابزاری در آستانه انخابات دهم ریاست جمهوری بود و اکنون نیز چند ماه مانده به پایان عمر دولت دهم و در آستانه انتخابات حساس سال 92، دولت در تلاش برای کتمان کردن کم‌کاری خود است و البته نیم‌نگاهی هم به جنبه‌های تبلیغاتی این موضوع دارد.

این هفته نامه، اظهارات اخیر رئیس‌ مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، را تا حدودی تایید کننده این نکته دانست که زنان خانه‌دار برای چندمین بار ابزار مانور تبلیغاتی می‌شوند.
قرار بود زنان خانه دار، با برخورداری از بیمه، از حمایت حداقلی برخوردار شوند و نگران آینده‌شان نباشند. این طرح شش سال قبل برای نخستین بار، با بودجه 20 میلیارد ریالی، تا مرحله اجرا پیش رفت و قرار بود با افزایش بودجه، به مرور شامل حال حدود 15 میلیون زن خانه‌دار شود، اما پس از مرحله نخست اجرا، ناگهان و بدون هیچ توفیقی، متوقف شد.
 طبق برنامه دولت، سازمان بهزیستی به عنوان مجری این طرح موظف شده بود که هر سال 1 میلیون نفر از زنان خانه‌دار را تحت پوشش بیمه قرار دهد.
اگر زنان، طبق وعده‌های مکرر، هشت سال پیش بیمه می‌شدند، اکنون تقریبا نیمی از راه را پشت‌سر گذاشته بودند و با پیمودن نیم دیگر، از مستمری ماهانه برخوردار می‌شدند.
اما مریم مجتهدزاده، رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اخیراً گفته است: « پس از بررسی‌ های بسیار، قرار شده به منظور تصویب بیمه زنان خانه‌دار، این موضوع پنجم اسفند‌ماه در ستاد ملی زن و خانواده مطرح شود!
به این ترتیب 15 میلیون زن خانه دار، باز هم باید به وعده‌ای دیگر دل خوش کنند.
http://www.1oo1nights.org/index.php?page=1&newsitemId=8351

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر