۱۳۹۱ بهمن ۲۹, یکشنبه

زنان سرپرست خانواده 33 درصد دستفروشان مترو را تشکیل می‌دهند

Women-Peddler
شهرزادنیوز:در حالی که دستفروشی در مترو شغلی کاذب به حساب می آید، اما آمار ها از افزایش سال به سال زنان دستفروش در مترو خبر می‌دهند.
به گزارش خبر آنلاین، مصاحبه با 30 دست‌فروش، در قالب یک تحقیق در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، نشان داده که این زنان دلایل مشترکی برای دست‌فروشی در مترو دارند.3/ 33 درصد آنها سرپرست خانواده‌شان هستند. 6/ 26 در صد برای کمک به خانواده، 6/ 26درصد دیگر به خاطر عادت به کار و کسب درآمد و 3 /13 در صد بقیه نیز برای داشتن استقلال مالی و تفنن به این کار می پردازند.
زنان سرپرست خانواده به اجبار به دست‌فروشی در مترو روی آورده‌اند و مشکل اقتصادی و تامین نیازها مهم‌ترین مسئه آنهاست. بعضی از آنها بنا به دلایلی مثل فوت، طلاق یا زندانی شدن همسر، باید به تنهایی مخارج زندگی را تامین کنند. دسته‌ای دیگر از این زنان متاهل و «بدسرپرست» هستند و همسرشان به دلایلی مثل اعتیاد و از کارافتادگی نمی‌تواند هزینه زندگی را تامین کند. این زنان علاوه بر تامین هزینه‌های خود باید هزینه زندگی همسرشان را هم تامین کنند. دختران مجرد هم بخشی از زنانی را تشکیل داده‌اند که به دلیل سرپرستی خانواده ‌دست‌فروشی می‌کنند.
نمودار فوق دلایل رشد دستفروشی در مترو را نشان می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر