۱۳۹۱ بهمن ۳, سه‌شنبه

هشدار نسرین ستوده: دوباره اعتصاب غذا خواهم کرد


رادیو فرانسه: نسرین ستوده، پس از سه روز مرخصی به تعبیر همسرش، دوباره بازداشت شد.

آقای رضا خندان علت اصلی اعطای مرخصی سه روزه به خانم ستوده را از دست دادن فرصت گفتگوی این وکیل زندانی با هیأت اعزامی مجلس برای بازدید از زندان اوین می‌داند .
به نسرین ستوده گفته شده بود آزاد شده است و دیگر نباید به زندان بازگردد.
گفته شده بود احتمالاً برای همیشه به مرخصی خواهد رفت، روشی که استفاده می‌شود تا زندانیان سیاسی هم آزاد شوند و هم تیغ بازگشت به زندان بالای سرشان باقی بماند. این تیغ، بیشتر از سه روز بالای سر نسرین ستوده باقی نماند، او نیمه شب به زندان اوین احضار شد.


رضا خندان- همسر نسرین ستوده، احضار دوباره همسرش در نیمه شب به زندان اوین را، در وبلاگ خود «بازداشت دوباره» همسرش توصیف کرد.
آقای خندان، در گفتگو با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه، پیرامون بازگشت خانم نسرین ستوده پس از سه روز مرخصی به زندان گفت: «من با نسرین حرف زده بودم، بازجویانش در زندان به او گفته بودند ما در غالب مرخصی می‌خواهیم تو را آزاد کنیم اما چون حکم قطعی داری نمی‌شود آزاد کرد. گفته بودند در نتیجه باید در غالب مرخصی ایشان را آزاد کنند.»
خندان گفت: «هم به خانمم گفته شده بود آزاد خواهد شد وهم از طریقی به من گفته شده بود که ایشان آزاد خواهند شد؛ حتی آقای طبرزدی را مثال زده بودند که یک ماه و اندی است آزاد شده اند و یا افراد دیگری که در ظاهر، مرخصی هستند ولی عملاً آزاد شده اند.»
همسر این وکیل دادگستری گفت: «خانمم به تأکید گفته بود، اگر سه روز مرخصی بدهید که فقط آرامش روحی خانواده را بهم بزند، این کار را نخواهم کرد و بعد از 29 ماه زندان، به مرخصی سه روزه نخواهم رفت. در پاسخ به او عنوان کرده بودند این عملاً یک آزادی است نه مرخصی سه روزه.»
رضا خندان، در ادامه گفتگوی خود با رادیو بین‌المللی فرانسه گفت: «نسرین زمانی که می‌خواست به زندان برگردد عنوان کرد اگر روش اعتراضی دیگری پیدا نکند دوباره دست به اعتصاب غذا خواهد زد، اما بخاطر وضعیت جسمانی به شدت نامناسبش من از او خواستم که این کار را نکند، اما او تأکید کرد اگر نتواند به شکلی دیگر اعتراض کند دست به اعتصاب غذا خواهد زد؛ پیشتر هم نشان داده است که تهدید نمی‌کند؛ هر بار عنوان کرده، دست به اعتصاب غذا زده است و احتمال زیادی وجود دارد که او دوباره دست به اعتصاب غذا بزند.»
http://www.iranpressnews.com/source/140930.htm

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر