۱۳۹۱ بهمن ۳, سه‌شنبه

70 درصد خشونتهای خانگی علیه زنان پنهان می‌مانند


شهرزادنیوز: افزایش خشونت اجتماعی در ایران، میزان خشونت خانگی را نیز بالا برده است و این در حالی است که 70 در صد خشونت های خانگی علیه زنان گزارش نمی شوند.
افسانه کمالی، جامعه شناس و عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا، در گفت و گو با سلامت نیوز، از جمله اظهار داشت که اکثر این خشونت ها که در حق زنان اعمال می شود توسط خود آنان پنهان می مانند. وی افزود: برخی از زنان به دلیل این که خشونت ها به کرات در موردشان اعمال شده است، آن را خشونت محسوب نمی کنند و به راحتی از آن می گذرند و آن را گزارش نمی کنند. اما می توان گفت تنها 30 درصد از خشونت های خانوادگی گزارش می شود که هیچ نوع کار بازدارندگی درخصوص آنها نمی شود و در واقع گزارش شدن آن نیز هیچ فایده ای برای زنان ندارد و هیچ رسیدگی به آن نمی شود.
این عضو انجمن جامعه شناسی ایران، در رابطه با نقش آن جی او ها برای «نگه داری یا کمک به زنان بی سرپرست و یا خشونت دیده»، اظهار داشت که تعداد ان جی او های زنان در کشور محدود است. از طرفی شهرداری در تهران چنین مکان هایی را تدارک دیده است، ولیکن این مکان ها محدود است و در تمام شهرها و روستاها وجود ندارد و محدودیت هایی نیز برای استفاده زنان از این مکان ها وجود دارد. 
http://www.iranpressnews.com/source/140877.htm

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر