۱۳۹۱ مهر ۱۷, دوشنبه

بی توجهی به اشتغال دختران و آسیب های اجتماعی ناشی از آن

١٥ مهر ١٣٩١

شهرزادنیوز:یک عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان اعلام داشت که بسياری از زنان متولی امور زنان و دختران توجه کافی به وضعيت اشتغال دختران و ميزان مطلوب بودن آن و آسيب‌هايی كه درعرصه كار ممكن است با آن روبرو باشند، ندارند.
منيره نوبخت، در گفت و گو با ایسنا، همچنین گفت: اينكه بگوييم بيشتر دختران در اشتغال به ايده‌ها و خواسته‌های خود رسيده‌اند، درست نيست و نمی توان ادعا كرد كه فرصت‌های مناسب شغلی دارند. به گفته وی، دختران شاغل معمولا شغلی متناسب با سن و سال و مدرك تحصيلی خود ندارند. اين مورد يك واقعيت قابل توجه بوده و لازم است شرايط برای استفاده از توانمندی های دختران در عرصه اشتغال بيشتر فراهم شود. وی تصریح کرد که در اين زمينه با نقص‌هايی جدی مواجه هستيم.
وی دررابطه با پیامدهای نارضایتی دختران از شغل شان گفت که بسياری مواقع از توانمندی های خوب دختران در اجتماع به گونه‌ای مطلوب استفاده نمی شود و همين امر موجب كسالت آنان می گردد. چرا كه آنان در اين شرايط از زندگی خود راضی نيستند.
وی درپایان این گفت و گو با اشاره به «توقعات نامشروع برخی از کارفرمایان از دختران»، اظهار داشت که ممكن است به برخی از دختران جويای كار پيشنهاداتی شود كه "در شأن دختران نباشد و لازم است به اين موضوع نيز توجه شود".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر