۱۳۹۱ مهر ۱۹, چهارشنبه

سخنان متناقض مقامات در باره اجباری شدن چادر در دبیرستان ها

١٧ مهر ١٣٩١

شهرزاد نیوز: سیاست های متناقض دولت و وزارت آموزش و پرورش و سردرگمی ارگان ها و نهادهای آموزشی در مورد اجباری کردن "چادر" در مدارس دخترانه به صراحت از سوی دو تن از مقامات آموزشی ایران عنوان گردید.
 از یک سو، محمد ابراهیم محمدی، مدیر کل فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش، در گفتگو با مهر، موضوع اجباری شدن پوشش چادر را برای دبیرستان های دخترانه رد کرده و گفته است که چنین موضوعی به هیچ عنوان صحت ندارد و آموزش و پرورش هیچگاه چنین دستورالعملی به مدارس دخترانه نداده است. وی در رابطه با تدوین سند حجاب و عفاف دانش آموزان، که احتمال اجباری شدن چادر برای دانش آموزان دختر از آن مستفاد می شد، گفت که تدوین و رونمایی از این سند به معنی اجباری شدن چادر نیست. و تصریح کرد: حجاب مورد نظر ما برای دختران همان مانتو و مقنعه است و پوشش چادر هیچگاه از سوی آموزش و پرورش برای دانش آموز اجباری نشده است.
از سوی دیگر، منصور مرادلو، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان، چندی پیش از اجباری شدن چادر در دبیرستانهای خاص دخترانه خبر داد. وی گفته بود: "سند تحول بنیادین تاکید بر تربیت افراد وفادار به نظام و متدین است و برای عملی کردن آن از تعیین «حجاب برتر از مدارس خاص» شروع کردیم تا با کمک مدیر مدرسه، دانش‌آموز و انجمن اولیا و مربیان به اهداف مورد نظر برسیم."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر