۱۳۹۱ مهر ۱۴, جمعه

دفاع علی مطهری از تحمیل حجاب، عدم اختلاط زن و مرد، چند همسری و ازدواج موقت

٣ مهر ١٣٩١
Motaahari

شهرزادنیوز:مقاومت زنان و جوانان در مقابل تحمیل دیدگاه‌های اسلامگرایان در زمینه پوشش و تفکیک جنسیتی، خشم برخی متعصبان را برانگیخته است.
علی مطهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و فرزند آیت الله مطهری، نویسنده کتاب «حقوق زن در اسلام»، در نشست بررسی اوضاع فرهنگی کشور که از سوی جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شده بود، با بیان این که نظام خانواده در اسلام از عواطف و احساسات بین زن و مرد شکل گرفته است، گفت: اسلام برای تحکیم نظام خانواده بحث پوشش اسلامی، عدم اختلاط زن و مرد و ... را مطرح کرده است.
به گزارش فارس، وی در بخش دیگری از سخنانش، به توجیه «تعدد زوجات» پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در جامعه تعداد زن‌های آماده به ازدواج بیشتر است، قانون تعدد زوج‌ها برای مردان مطرح می‌شود و این منافی تساوی زن و مرد نیست. وی همچنین ازدواج موقت را یک راهکار اسلامی برای حل این مشکل دانست.
مطهری با انتقاد از موضع دولت در رابطه با حجاب و پوشش، گفت که انتقادش به دولت به خاطر آن بود که دولت می‌گوید حجاب و پوشش از وظایف دولت به شمار نمی‌آید. اما «بنا بر نظر فقها»، اعمال امر به معروف و نهی از منکر بر عهده دولت است، در حالی که رئیس‌جمهور در مصاحبه تلویزیونی می‌گوید باید فقط کارهای فرهنگی انجام شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر