۱۳۹۱ آبان ۴, پنجشنبه

سومین جلسه دادگاه الهه موسوی

سه شنبه 02 آبان 1391 ساعت 12:31 |
خبرگزاری هرانا - در پی شکایت اداره نشر ارزشهای دفاع مقدس از الهه موسوی به دلیل اطلاع رسانی از تخریب جنگل ناهارخوران برای ساخت موزه دفاع مقدس، ‌این خبرنگار فعال محیط زیست در استان گلستان، امروز برای سومین روز پیاپی در شعبه ۷ بازپرسی دادسرای گرگان حاضر شد.
به گزارش سبزپرس، الهه موسوی در چند ماه گذشته گزارش‌های خبری و تصویری متعددی از تخریب اکوسیستم جنگلی در ناهارخوران در رسانه‌های ملی و استانی منتشر کرده بود که این اقدام او بار‌ها از سوی ده‌ها خبرنگار دیگر در سطح ملی در دیگر رسانه‌ها پیگیری شد اما حالا او به تنهایی متهم به نشر اکاذیب از تخریب جنگل و... است.
موسوی از فعالان رسانه‌ای در عرصه محیط زیست ایران است که اکنون سردبیری هفته نامه سلیم در گرگان را نیز عهده دار است. او پیش از این و در زمانی که زنده یاد یاسر انصاری، ‌ بنیانگزار پایگاه خبری سبزپرس در قید حیات بود، به مدت ۵. ۱ سال سردبیر پایگاه خبری سبزپرس نیز بوده و بسیاری از موارد تخریب جنگل و اکوسیستم‌های تالابی به وی‍ژه در استان گلستان را پیگیری و رسانه‌ای کرده است.
بدون شک بارز‌ترین فعالیت‌های رسانه‌های الهه موسوی گزارش‌های وی از تخریب جنگل‌های گلستان به وی‍ژه پارک ملی گلستان و بررسی علل سیل‌های ویرانگر در این استان بوده که نقش عمده‌ای در آگاهسازی افکار عمومی و جلب توجه مدیران و مسئولان متولی داشته است.


بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
بند ۱ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی توان بمناسبت عقایدش مورد مزاحمت اخافه قرار داد.
بند ۲ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هر کس حق آزادی بیان دارد. این حق شامل آزادی تفحص و تحصیل و اشاعه اطلاعات و افکار از هر قبیل بدون توجه به سر حدات خواه شفاهاً یا بصورت نوشته یا چاپ یا بصورت هنری یا به هر وسیله دیگر به انتخاب خود می باشد.
    ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد.
    ماده ۱۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر:هر شخص با مساوات کامل حق دارد که دعوایش در دادگاهی مستقل و بی‌طرف، منصفانه و علنی رسیدگی شود و چنین دادگاهی درباره حقوق و الزامات وی، یا هر اتهام جزایی که به او زده شده باشد، تصمیم بگیرد.

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر