۱۳۹۱ آبان ۴, پنجشنبه

یک سایت اسلامگرا: حجاب به دکور تبدیل شده است

٤ آبان ١٣٩١
Niki-Karimi
عکس مورد استفاده سایت "بازتاب امروز" از نیکی کریمی در جشنواره فیلم ابوظبی، که پاهای او را مات کرده است


شهرزادنیوز:سایت بازتاب امروز در مقاله‌ای به بهانه حضور نیکی کریمی و گلشیفته فراهانی در جشنواره فیلم ابوظبی، طی مقاله ای، از اینکه حجاب در عمل تنها به پوشش سر برای رفع تکلیف تبدیل شده، هشدار داد.
این سایت نوشته است که نیکی کریمی، از داوران جشنواره، تنها سر خود را پوشانده و دامن او تا زانو بوده و گلشیفته فراهانی نیز در یک فیلم اروتیک نقش یک زن افغان را بازی کرده است، که یکی از کاربران نوشت او نقش زن تحت ستم افغان را ایفا کرده و نه نقشی اروتیک را.
در ادامه گزارش آمده است که حجاب در جامعه و فشار بدون تبیین کافی فرهنگی این مسئله باعث شده اقشار مختلف و حتی جریان موسوم به الیت نیز به سمت پوششی فرمالیته و صرفاً برای رفع مسئولیت بروند اما در نهایت در کنار پوشش رسمی که علی الظاهر روسری و پوشش سر است، پوشش خود را داشته باشند و عملاً حجاب بدون عفاف و صرفاً برای اعلام تبعیت در سیاست های کشور، به یک دکور تبدیل شود.
بازتاب همچنین ضمن انتقاد از فشارها، نوشته است که اگر قرار بود با چهارچوب های قانونی و تنبیهی اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفته شده نظیر برخوردهای گشت ارشاد و محدود یا ممنوع الفعالیت کردن یک سینماگر یا نخبه، مسئله حجاب به نقطه ای شفاف برسد در یک دهه اخیر قطعاً رسیده بود و شرایط در حوزه اخلاق روز به روز پیچیده تر نمی شد.
در بخش پایانی مقاله از «خطر تبدیل دین گریزی گروهی به دین ستیزی» سخن رفته و آمده است: مراقب باشیم پتک به دستانی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند، چهره حجاب در اسلام را قـُر ننمایند و روزگاری دینداری در کشورمان به دشواری نیانجامد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر