۱۳۹۱ شهریور ۲۰, دوشنبه

ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه آزادی/ولاسكو: اين برد تقديم به همه بانوان ايران

تاریخ خبر: دوشنبه 20 شهریور 1391 
article picture
پارس دیلی نیوز - تجمع زنان در اعتراض به ممانعت از ورود به ورزشگاه آزادی
نزدیک به یک هزار نفر از زنانی که برای تماشای مسابقه والیبال ایران و ژاپن به ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی رفته بودند، پس از ممانعت پلیس از ورود آنها، در مقابل در ورزشگاه تجمع کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، ماموران نیروی انتظامی و حراست سالن زنان برای ممانعت از تجمع زنان، آنها با ماشین های مخصوص از محوطه ورزشگاه خارج کردند.
فدراسیون والیبال ایران، امروز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که ورود زنان به ورزشگاه برای تماشای بازی ایران و ژاپن ممنوع است. در این اطلاعیه آمده است: "جهت کنترل جمعیت و رفاه و امنیت علاقمندان به والیبال به ویژه خانمها، از بانوان علاقمند به والیبال تقاضا میشود دیدار عصر امروز ایران و ژاپن را از طریق تلویزیون تماشا کنند و تماشای این بازی در سالن دوازده هزار نفری فقط برای آقایان آزاد و رایگان است."

تیم ملی والیبال ایران در حالی در دومین دیدار خود مقابل ژاپن قرار میگیرد که با اندوخته 3 بر صفر در بازی اول برای صعود به لیگ جهانی به یک ست نیاز دارد.

فدراسیون والیبال: "جهت کنترل جمعیت و رفاه و امنیت علاقمندان به والیبال به ویژه خانمها، از بانوان علاقمند به والیبال تقاضا میشود دیدار عصر امروز ایران و ژاپن را از طریق تلویزیون تماشا کنند و تماشای این بازی در سالن دوازده هزار نفری فقط برای آقایان آزاد و رایگان است." 
براساس این اطلاعیه ورود زنان عضو کمیته اجرایی مسابقات والیبال و خبرنگاران زن که برای پوشش این مسابقه به استادیوم رفته بودند نیز ممانعت شده است.
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به اینکه خبرنگاران بسیاری از رسانه های مکتوب در حوزه های غیرفوتبال، زن هستند، نوشته است پیش از این حتی در زمانی که حضور زنان به عنوان تماشاگر در ورزشگاه ممنوع بوده، خبرنگاران زن مشکلی برای فعالیت رسانه ای خود نداشته اند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در گزارشی با "غیرمنطقی" دانستن ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه، نوشته است: "تماشاچیان زن همیشه نقش مهمی در تشویق تیم ملی والیبال داشته اند و بخش زیادی از سروصدایی که سرمربی تیم ملی والیبال ژاپن آن را باعث سخت شدن کار تیمش عنوان کرد، به دلیل حضور زنان در سالن بود."
ایرنا با اشاره به اینکه در سالهای اخیر زنان همواره بدون مشکل وارد سالنهای محل برگزاری مسابقات والیبال شده اند، حضور زنان در ورزشگاه را یکی از شروط اولیه حضور تیم ملی در رقابت های معتبری مثل لیگ جهانی دانسته است.
به گزارش رادیو زمانه، تیم ملی والیبال ایران ساعت 19 به وقت تهران، روز یکشنبه، نوزدهم شهریورماه به مصاف ژاپن خواهد رفت. دور اول این مسابقه در روز جمعه، هفدهم شهریور ماه با حضور هزاران زن در استادیوم آزادی برگزار شده بود.
تیم ملی والیبال ایران در حالی در دومین دیدار خود مقابل ژاپن قرار میگیرد که با اندوخته 3 بر صفر در بازی اول برای صعود به لیگ جهانی به یک ست نیاز دارد.
................
ولاسکو: این برد تقدیم به همه بانوان ایران
سرمربی تیم ملی والیبال، صعود به لیگ جهانی را به مردم به ویژه بانوان ایرانی تقدیم کرد و آن را یک پیروزی گروهی دانست.
به گزارش ایسنا، خولیو ولاسکو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در نشست خبری خود صحبت هایش را با تشکر از مردم، بازیکنان و همه کسانی که برای تیم ملی والیبال زحمت کشیدند آغاز کرد و گفت: باید در ابتدا این پیروزی را به همه کسانی که برای ما زحمت کشیدند و از ما حمایت کردند، تبریک بگویم. این برد تقدیم به تمام زنان ایرانی که والیبال ایران را دوست دارند. به نظر من در حضور پرشور هواداران والیبال باید بانوان هم حضور داشته باشند، چرا که والیبال یک ورزش خانوادگی است و در آن بوی خشم، جنگ و بی ادبی وجود ندارد.
من در تمام کشورهای زیادی که در آنها کار کردم، حضور پررنگ بانوان را در کنار والیبال دیده ام و باید این شرایط در ایران نیز وجود داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر