۱۳۹۱ شهریور ۲۰, دوشنبه

مسعود باستانی پس از سه سال در مرخصی؛ همسرش در اوین

یکشنبه, ۱۹م شهریور , ۱۳۹۱
سحام نیوز: مسعود باستانی روزنامه نگار محبوس در زندان رجایی دقایقی پیش پس از بیش از سه سال حبس به مرخصی آمد.
به گزارش کلمه، مسعود باستانی روزنامه نگار محبوس در زندان رجایی دقایقی پیش پس از بیش از سه سال حبس در حالی به مرخصی آمد که از مرخصی مهسا امرآبادی همسر روزنامه نگار و دربند وی جلوگیری شده است.
باستانی از تاریخ 14 تیر ماه 1388 بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای ایجاد اغتشاش به شش سال زندان محکوم شده است. وی تا بهمن ماه 1388 در زندان اوین به سر میبرد، اما در تاریخ پنجم بهمن ماه 1388 در اقدامی خلاف قانون و برخلاف اصل تفکیک و طبقه بندی زندانیان از زندان اوین به زندان رجایی شهر که محل نگهداری مجرمین خطرناک است، منتقل شده و اکنون در این زندان نگهداری میشود.
مسعود باستانی در حالیکه در طول سه سال بازداشت خود حتی یک روز نیز به مرخصی نیامده، حاضر نشده با سپردن تعهدی مبنی بر هماهنگی با بازجویان در دوران مرخصی به خواست غیرقانونی آنان تن دهد و تاکید کرده است که مرخصی را حق خود میداند اما بایستی در چارچوب سازوکارهای قانونی بتواند از آن استفاده کند و هیچ گونه تعهدی مازاد بر آنچه که در قانون و آیین نامه سازمان زندان ها صراحت دارد را نخواهد پذیرفت.
او تنها بهمن ماه سال گذشته در پی وخامت وضعیت سلامتی اش، تحت الحفظ به بیمارستان سینا اعزام شده بود.
باستانی که به همراه کیوان صمیمی چندی پیش با یورش ماموران امنیتی به سالن 12 به انفرادی های بند یک این زندان منتقل شده بود، در حالی که برای نخستین بار طی سه سال گذشته به مرخصی می آید که همسر وی در بند زندان زنان اوین محبوس است.
مهسا امرآبادی 20 اردیبهشت برای اجرای حکم خود به اوین رفت. اواخر تیرماه پس از مخالفت ها و تهدیدهای مقامات امنیتی و قضایی نهایتا به دنبال دستور دادستانی مسعود باستانی از زندان رجایی شهر تحت الحفظ به زندان اوین برده و موفق شد همسر خود را به مدت یک ساعت ملاقات کند.
مهسا امرآبادی نیز نخستین بار در خرداد سال 88 بازداشت و حدود سه ماه را در بند انفرادی 209 سپری کرد. امرآبادی دومین بار در اسفند 89 به بهانه حضور در تجمعات اعتراضی به حصر مهندس موسوی و مهدی کروبی توسط حفاظت اطلاعات سپاه بازداشت شد در حالیکه او در خودروی شخصی اش و دور از محل تجمعات بود. او توسط قاضی پیرعباسی محاکمه و به یک سال حبس تعزیری و 4 سال حبس تعلیقی محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر