۱۳۹۱ شهریور ۲۹, چهارشنبه

گرانی و حجاب؛ یاوه گويی های آخوند حکومتی


سه شنبه، 28 شهریور ماه 1391

مردم دوست دارند گرانی بیشتر شود اما بی حجابی کم شود
ایران پرس نیوز - محمد تقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان البته اعتقاد دارد که مسؤولین آنطور که باید نسبت به این مساله حساسیت نشان نمی‌دهند و به همین دلیل از نارضایتی مراجع تقلید از دولت خبر می‌دهد.

عصر ایران؛ سعید شمس- حجاب و نوع پوشش زنان در جامعه همیشه به عنوان یکی از موارد مهم مورد توجه قرار گرفته می‌شود و به همین دلیل است که باید‌ها و نبایدهایی که برای حجاب تعیین می‌شوند، مورد بحث قرار می‌گیرند و البته موافقان و مخالفان را هم به خود می‌بینند. حال سؤال این است که اصولا چه شرایطی را به لحاظ حجاب شرایط مطلوب و چه وضعیتی را باید بغرنج و غیرقابل تحمل خواند.
محمد تقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان البته اعتقاد دارد که مسؤولین آنطور که باید نسبت به این مساله حساسیت نشان نمی‌دهند و به همین دلیل از نارضایتی مراجع تقلید از دولت خبر می‌دهد.
وی که در مجلس هشتم رییس فراکسیون روحانیون مجلس بود و به دلیل شرایط سنی نتوانست فرصت حضور در انتخابات مجلس نهم را به دست بیاورد، در همین راستا به پرسش‌های موجود پاسخ داد:

*شرایط موجود بر حجاب عمومی را چطور می‌بینید؟
متاسفانه بی‌حجابی به حدی عادی شده است و برای مسئولین هم دیدن چهره‌های آرایش کرده و لباس‌های تنگ و چسبان طبیعی به نظر می‌رسد که هیچ تلاشی برای رفع این مشکل دیده نمی‌شود. انگار نه انگار که جمهوی اسلامی به عنوان اسلامی‌ترین نظام در دنیا پرچم‌دار دین است. واقعا نمی‌دانم آقایانی که در دولت، آن هم دولت اصولگرایی کشور را در دست خود می‌بینند، چطور می‌توانند بی‌توجهی خود به وضع حجاب موجود در جامعه ر ا توجیه کنند. دولت باید بداند که همه پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها در زمانی مهم شده و مورد توجه قرار می‌گیرد که بتواند فضای خیابان‌ها را به فضایی اسلامی تبدیل کند. در حالی که خانم‌های ایرانی با آن وضعیت زننده بیرون می‌آیند، هیچ کس نمی‌تواند به دلیل موفقیت‌های دیگر به گمان اینکه دیگر مشکلی نداریم، ابراز خوشحالی کند. تکرار می‌کنم که دولت آقای احمدی‌نژاد باید خیلی بیشتر از اینی که تا حالا نشان داده، به مساله مهمی چون حجاب حساسیت نشان بدهد.
*یعنی دولت مقصر شرایطی است که شما آن را بد حجابی می‌نامید؟
صد در صد! آقایان یادشان رفته است که دولتشان در کشوری از مردم رای گرفته است که در آن ایثار و شهادت حرف اول را می‌زند و حتی خیلی از مردم راضی هستند گرانی و مشکلات اینچنینی بیشتر شود، اما حجاب خانم‌ها اسلامی باشد. دولتی‌ها به طور دائم از موفقیت‌ها و همچنین رسیدن به توسعه و پیشرفت‌های مختلف حرف می‌زنند و خود را نسبت به دوره‌های قبل دولتی موفق‌تر می‌دانند. این در حالی است که اگر شراطی حجاب همینطور بماند، هموطنان دیندار و معتقد ما نمره قبولی به آن‌ها نخواهند داد.
*اما دولتی‌ها از تلاش‌هایی که برای این مساله داشته‌اند، حرف می‌زنند
این حرف هم از‌‌‌ همان حرف‌هایی است که مطرح می‌شود تا ادعا کنند که به فکر هستند. آن‌ها باید بدانند که ادعای انجام دادن کاری، خریدار ندارد و باید در عمل نشان بدهند که واقعا برایشان مهم است که خیابان‌های ایران محل جولان و خودنمایی بی‌حجاب‌ها نباشد، چیزی که تا امروز برای خود من ثابت نشده و این ذهنیت را دارم که دولت بی‌حجابی را دغدغه خود نمی‌داند. لازم می‌دانم با فرمایشی از مقام معظم رهبری به اشتباه بودن این نظر دولت صحه بگذارم. در جلسه‌ای که همین ادعا در محضر ولی فقیه مطرح شد، ایشان گفتند که نهی از مشروب خوردن کار فرهنگی است و یکی از نیازهای جامعه به شمار می‌رود. اما اگر کسی اقدام به شرب خمر کرد، برای اینکه این کار توسط دیگران تکرار نشود باید با وی برخورد کرد. به نظر من بی‌حجاب‌ها هم همین شرایط دارند و در حالیکه ترویج حجاب لازم و ضروری است، با کسانی که با چهره‌ای زننده در انظار ظاهر می‌شوند به شدت برخورد شود تا درس عبرتی برای همه باشد. این شرایط غیرقابل تحمل در حالی است که اگر قانون ساماندهی مد و لباس که در مجلس هفتم قانون شد توسط دولت جدی گرفته می‌شد حالا با دیدن چهره‌های بی‌حجاب‌ها تنمان تا به این حد نمی‌لرزید.
*البته دولت ادعاد دارد که بیشترین بودجه را صرف مسایل فرهنگی کرده است
شاید بودجه‌ای که دولت‌های اصولگرای احمدی‌نژاد به مسایل فرهنگی اختصاص داده، بیشتر از زمانی است که زمام امور در دست خاتمی بود. اما نمی‌توان نادیده گرفت که بی‌توجهی به مقوله حجاب بیشتر شده است و حتی دولتمردان فعلی در اولین روزهای کاری خود بار‌ها عنوان کردند که مشکل کشور موی دختران نیست و باید به مسایل جدیتری پرداخت. از‌‌‌ همان روز‌ها پیش‌بینی می‌کردم که حجاب اسلامی شاید روزی در معابر ما به کیمیایی نایاب بدل شود.
*ظاهرا مراجع هم انتقاداتی دارند
مراجع و علما نگران و دل‌آزرده هستند و شرایط فعلی را برای کشوری که امام عصر به آن توجه دارد را بحرانی بزرگ می‌دانند. این نگرانی به حدی بود که آن‌ها از دست دولت عصبانی هستند و به همین دلیل است که رابطه دولت و حوزه ضعیف است. خب! وقتی دیر جامعه‌ای که بر پایه دین استوار شده است، بدحجابی به بی‌حجابی تبدیل شود، طبیعی است که شخصیت-های برجسته دینی نخواهند و نتوانند با مسئولیتی که در این مشکل سهم زیادی دارند، ارتباط نزدیکی بگیرند. با این حال هر چقدر بیشتر حرف زده و هشدار می‌دهیم، دولتی‌ها کمتر توجه می‌کنند.
* احمدی‌نژاد سهم بیشتری دارد یا آنهایی که به عنوان اطرافیان رییس جمهوری معرفی می‌شوند؟
وقتی نزدیکان ایشان جلسات گوناگونی را با هنرپیشه‌ها و چهره‌های خاص می‌گذارد و وقتی دولت نیروی انتظامی را از برخورد با بی حجابی و بدحجابی و برهنگی و نیمه برهنگی زنان نهی می‌کند، می‌توان به این نتیجه رسید که در دولت کمتر کسی هست که دغدغه حجاب داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر