۱۳۹۱ شهریور ۹, پنجشنبه

خداحافظی بازیگر زن سینما پس از حمله روزنامه حکومتی


چهارشنبه، 8 شهریور ماه 1391

ایران پرس نیوز - دوشنبه 30 مردادماه شبکه ایران یادداشتی با عنوان «رونمایی از کلفت لادن طباطبایی» یا «بفرمایید مهدکودک»! منتشر کرد که پس از این یادداشت لادن طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون با ارسال یادداشتی به بانی فیلم اعلام کرد که از بازیگری خداحافظی می کند.
بیژن بیرنگ برنامه‌ساز و کارگردان مجموعه "شام ایرانی" ویژه شبکه نمایش خانگی ضمن اظهار تاسف از انتقادات غیرمنصفانه از کیفیت میزبانی لادن طباطبایی در این مجموعه که موجب خداحافظی این بازیگر از عرصه بازیگری شد، به مهر، گفت: متاسفانه جوسازی‌های رسانه‌ای همیشه در کمین فعالیت‌های هنری بوده‌است.
وی افزود: زمانی که سریال خانه سبز و یا همسران را هم کار می‌کردم روزنامه‌ها و مجلات هفتگی آن زمان همین مطالب دور از نقد حرفه‌ای را می‌نوشتند و جوسازی‌های عجیب و غریبی می‌کردند به‌عنوان مثال به خوبی به یاد دارم زمانی که مجموعه خاطره‌انگیز "محله برو و بیا" روی آنتن تلویزیون رفت، مقاله‌ای نوشته شد با عنوان "جای پای آرام غرب" که صرفاً جوسازی علیه آن مجموعه تلویزیونی ویژه کودکان بود و متاسفانه موفق هم شدند.
بیرنگ در ادامه افزود: تنها هدف من از ساخت مجموعه "شام ایرانی" تصویر کردن یک دورهم نشینی ساده به بهانه یک شام ایرانی بود. هم من و هم بازیگرانی که صادقانه و خالصانه حریم زندگی خود را به نمایش گذاشته‌اند دوست داشتند لحظاتی مردم را مهمان خانه‌های خود کنند. حال در این میان نمی‌دانم برخی افراد از حاشیه‌سازی‌های اینچنینی چه سودی می‌برند؛ مگر با مردم بودن‌هایی از این جنس، جای کسی را تنگ می‌کند.

وی در ادامه افزود: من سال‌های بسیاری در دهه 80 کار نکردم و هیچ فردی نپرسید که بیرنگ کجاست؟ اما باید متذکر شوم حسادت‌ها و حب و بغض‌ها باعث شده که بی‌رنگ کار نکند.
این برنامه‌ساز در ادامه افزود: حال اینکه ادامه این حسادت و حب و بغض‌ها به جایی رسید که هنرمندی مثل خانم طباطبایی نسبت به این ناروایی‌ها واکنش نشان داد و اعلام کرد که از عرصه بازیگری خداحافظی می‌کند.
بیژن بیرنگ در پایان افزود: من به‌عنوان کارگردان این مجموعه از همه هنرمندان جوان که در این مجموعه با ما همکاری کردند عذرخواهی می‌کنم و مراتب سپاس خود را از آنها به جا می‌آورم. چراکه انسان‌های شجاعی هستند که اجازه دادند وارد حریم خصوصی زندگی آنها شویم و البته شرمنده‌ام که در میان مردم عزیز سرزمینم چشمان ناپاکی هم وارد حریم خانوادگی آنها شده است
شبکه ایران در یادداشتی ضمن انتقاد از مجموعه شام ایرانی این مجموعه را مجموعه ای مبتذل توصیف کرده بود.
این یادداشت با اشاره به وضعیت ظاهری منزل و همچنین گفته های لادن طباطبایی دراین برنامه قصد برگزاری این برنامه را معرفی تجمل و ثروت زندگی بازیگرانی درجه سوم مانند لادن طباطبایی و سحر زکریا ذکر کرده بود.
دریادداشت روزنامه ایران آمده است:جناب بیرنگ قصد داشته با ساخت «شام ایرانی» فقط و فقط تجمل و ثروتی که در زندگی بازیگرانی درجه سوم مانند لادن طباطبایی و سحر زکریا وجود دارد را به مخاطبان عرضه کند تا به این طریق آدمهایی مانند ما که خانه مان نه اثاثیه شیک دارد و نه تراس باصفا و باربکیو/ barbecue-لطفا باربکیو را با تلفظ خانم طباطبایی که انگار سالها ساکن ینگه دنیا بودند و تلفظشان ما را کشته «باربی کیو» تلفظ کنید- دلشان بسوزد و آه حسرت بخورند که چرا هنرپیشه نشده اند!دقیقا به همین دلیل است که بازیگری که تا به حال آشپزی نکرده و حتی خودش هم تلویحا به این موضوع اشاره می کند که کلفتی دارد به نام «ویدا» که او کارهایش را انجام می دهد به عنوان یکی از رقابت کنندگان در برنامه آشپزی(!!!) انتخاب می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر