۱۳۹۱ شهریور ۹, پنجشنبه

ممنوع کردن تماس2 زن زندانی سیاسی با همبندیانشان


تاریخ خبر: چهارشنبه 8 شهریور 
article picture


پارس دیلی نیوز - بنا به گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در یک اقدام غیرانسانی 2 زن زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین از صحبت کردن و داشتن تماس با سایر همبندیانش ممنوع شده اند و هر هم صحبتی با زندانیان عادی منوط به اجازه اطلاعات زندان نموده اند.
زندانیان سیاسی کبری بنازاده امیرخیزی و صدیقه مرادی از زندانیان سیاسی دهه 60 که چند هفته پیش بدون هیچ دلیلی از بند متادون زنان زندانی سیاسی اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شدند. آنها در سالن مشاوره زندان قرچک وارمین زندانی و در شرایط غیرانسانی نگهداری میشوند.
بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه در یک اقدام غیرانسانی که به ندرت درزندانها روی میدهد هرگونه تماس و ارتباط 2 زن زندانی سیاسی با زندانیان عادی هم بندشان ممنوع نموده اند و هم صحبتی با زندانیان عادی را منوط به اجازه رییس اطلاعات زندان نموده اند. صحبت کردن با زندانیان عادی باید از پیش مشخص شده باشد که با کدام زندانی، در کجا و برای چه مدتی و در رابطه با چه موضوعی صورت میگیرد و می بایست به اطلاعات زندان از پیش اعلام شده باشد.
بازجویان وزارت اطلاعات، علاوه بر قرار دادن این 2 زندانی سیاسی در شرایط غیرانسانی، عدم درمان بیماری آنها و همچنین مورد اذیت و آزار قرار دادن آنها توسط باندهای مافیایی زندان در یک اقدام سرکوبگرانه غیرانسانی دیگر آنها را از ارتباط با همبندیانش محروم کرده اند و در ایزوله کامل قرار داده اند.
زندان قرچک ورامین که یک سوله گاوداری بوده است ابتدا به زندان معتادان مرد تبدیل شد و سپس زنان زندانی عادی استان تهران و کرج را به این زندان منتقل نمودند. این سوله گاوداری از 9 سالن که با تختهای زندانیان زن جداسازی شده است تشکیل شده است. زندانیان زن باید با آب شود که دارای املاح آهکی بسیار بالا و آلوده ناچارا استحمام کنند که باعث شیوع بیماری های پوستی، اسهال و استفراغ در بین آنها میشود. در هر سالن یک شیر آب نسبتا شیرین برای نوشیدن آب وجود دارد که بوی نامطبوعی میدهد. اکثر زندانیان زن از ناراحتی شدید کلیوی در رنج هستند.فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اقدامات سرکوبگرانه و غیرمعمول بازجویان وزارت اطلاعات علیه 2 زن زندانی سیاسی درزندان قرچک ورامین را محکوم میکند و از کمیسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه زنان  و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا به شورای امنیت سازمان ملل متحد میباشد.فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران08 شهریور 1391 برابر با 28 اوت 2012گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:کمیساریای عالی حقوق بشرگزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحدگزارشگر ویژه حقوق زنان سازمان ملل متحدکمیسیون حقوق بشر اتحادیه اروپاسازمان عفو بین الملل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر