۱۳۹۱ شهریور ۶, دوشنبه

آغاز زندان دوساله دختر دانشجوی بهایی محروم از تحصیل

٦ شهریور ١٣٩١
شهرزاد نیوز: در پس پرده دودی که خبر برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران بر دیگر اخبار کشیده است، خبر میرسد دو زن جوان برای گذراندن محکومیت خود روانه زندان شده یا به زندان فراخوانده شده اند.
به گزارش سایت "جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی" لوا خانجانی، شهرونده بهایی، روز شنبه 26 اوت جهت گذراندن 2 سال حبس تعزیری، خود را به زندان اوین معرفی کرده است.
لوا خانجانی، دانشجوی محروم از تحصیل، در تاریخ 13 دی ماه 1388 به همراه همسرش، بابک مبشر، بازداشت و در تاریخ 10 اسفند، با قرار وثیقه از زندان رجایی شهر آزاد شد. وی در دادگاه انقلاب به 2 سال حبس تعزیری محکوم گردید که این حکم در دادگاه تجدید نظر شعبه 54 به ریاست قاضی موحد تایید شد.
Leva-khanjani
عکس: لوا خانجانی، در مقابل زندان اوین
لوا خانجانی، نوه جمال الدین خانجانی، یکی از هفت نفر مدیران جامعه بهایی که به 20 سال حبس تعزیری، و خواهر فؤاد خانجانی که در دادگاه انقلاب به 4 سال حبس تعزیری محکوم شده اند، می باشد که هر دو آنان اکنون در زندان رجایی شهر جهت اجرای حکم به سر میبرند. پدر وی علاالدین خانجانی است که پیش تر توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردیده بود و در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است.
از سوی دیگر کمیته گزارشگران حقوق بشر می نویسد نسیم سلطان‌بیگی، فعال دانشجویی سابق دانشگاه علامه طباطبایی از طیف چپ و روزنامه نگار، جهت اجرای حکم به زندان اوین احضار شده است.
طبق این گزارش، وی در نهم آذرماه 89 از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به 6 سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم شامل 3 سال حبس به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و یک سال به علت «تبلیغ علیه نظام» است؛ دو سال حکم تعلیقی نیز از سال 85 به آن اضافه شده است.
Nasim
عکس: نسیم سلطان بیگی، فعال دانشجویی و روزنامه‌نگار
نسیم سلطان بیگی از جمله دانشجويان طيف چپ است که در آذرماه 1386، در جريان دستگيري گسترده دانشجويان، بازداشت گردید، مدت 56 روز را در بند 209 زندان اوین سپري کرد و با قرار وثيقه 50 ميليون تومانی آزاد شد. وی همچنین در تجمع فعالین جنبش زنان در 22 خرداد ماه سال 1385 بازداشت و به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر