۱۳۹۱ مرداد ۲۳, دوشنبه

ساس سه دختر جاسکی را در دریا غرق کرد


یکشنبه، 22 مرداد ماه

سه دختر نوجوان از محله یکبنی در خور شیلات جاسک غرق شدند.
سه دختر نوجوان جاسکی به نام های "زینب ناخدائی" ۱۵ ساله، "مریم (فُضیلا) مریدی پور" ۱۲ساله و " بهناز دُر زاده" ۱۴ ساله روز دوشنبه (۱۶ امردادماه) در امواج دریا غرق شدند و اجساد آنان توسط دسته شناور نیروی انتظامی از آب گرفته شد.
به گزارش روزنامه ندای هرمزگان دختران جاسکی که برای رهائی و التیام از بثورات و جوش های ناشی از گزش حشره ساس به دریا پناه برده بودند به علت حجم زیاد آب، سرعت جزر و مد، توفانی بودن دریا و نا آشنائی به فن شنا جان خود را از دست دادند.
عبدالسلام ناخدائی برادر یکی از قربانیان ضمن گلایه از عدم سمپاشی خانه های آلوده به ساس، گفت: خانه های محلات جاسک به ویژه یکبنی به ساس آلوده اند. کثرت ساس درخانه های محله یکبنی وهجوم و گزش این حشره به ساکنان محله موجب خارش و ایجاد بثورات و دانه های قرمز رنگ روی پوست شده است که افراد مورد گزش تاب خود را از دست داده برای رهایی از خارش و بثورات پوستی حاصل از گزش بر اساس یک باور قدیمی محلی برای رهائی از در و آلام آن باید تن را به آب دریا زد.
وی در ادامه افزود: به همین منظور دختران در جایی نسبتان دور وخلوتی این ساعات، خود را به آب دریا می سپارند تا از این آفت شفا یابند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر