۱۳۹۱ مرداد ۲۶, پنجشنبه

وزیر بهداشت: ایجاد بیمارستان های ویژه زنان برای پیشبرد تفکیک جنسیتی

٢٥ امرداد ١٣٩١

شهرزادنیوز: موضوع تفکیک جنسیتی، با این که زیر سایه گزارش‌های مربوط به وقوع زلزله در آذربایجان شرقی قرارگرفته، اما همچنان یکی از موضوعات مهم رسانه‌ها و مقامات باقی‌مانده است.
به گزارش ایسنا، مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت، در خصوص پذیرش جنسیتی دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی گفت: در رشته‌های علوم پزشکی امکان تفکیک جنسیتی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: با توجه به این که رشته‌های علوم پزشکی با بیمار و بیمارستان سر و کار دارند و در همه بیمارستان‌ها بیماران از قشرهای مختلف مراجعه می‌کنند، به گونه‌ای که وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد در آن حادثه ممکن است بیماران از جنسیت‌های مختلف وجود داشته باشند و به بیمارستان‌ها ارجاع داده شوند، بنابراین نمی‌توان در آن بیمارستان فقط برای یک جنسیت خدمات ارائه کرد.
وزیر بهداشت ضمن اذعان به این امر که برای تک جنسیتی کردن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی راهی وجود ندارد، اما افزود که سعی می‌شود تا با ایجاد بیمارستان های ویژه زنان، از جمله در هر دانشگاه یک بیمارستان جامع زنان، این تفکیک به وجود آید.
به گفته وی، در رشته‌های پرستاری 90 درصد فارغ‌التحصیلان زنان هستند و در رشته مامایی 100 درصد ظرفیت پذیرش را زنان تشکیل می‌دهند. بنابراین در رشته‌های علوم پزشکی، به جز دو رشته مامایی و پرستاری که تقریبا وضعیت خاصی دارند، نمی‌توان در زمینه جنسیت محدودیت ایجاد کرد، چون باید فارغ‌التحصیلان به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی بپردازند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر