۱۳۹۱ مرداد ۱۰, سه‌شنبه

دامنه ‌دار شدن فحشا ناشی از فقر خانواده‌ های زندانیان


دوشنبه، 9 مرداد ماه 

ایران پرس نیوز - اعتراف مسئولین حکومتی به فقر شدید خانواده‌ های زندانیان
آژانس کُردپا: فقر شدید در میان خانواده‌ی زندانیان، صدای مسؤلین ذیربط را نیز درآورد. اما فحشا ناشی از این فقر برای این خانواده‌ها به یک تراژدی مبدل گشته است.
گزارش‌های رسمی از سوی نهادهای مرتبط حاکی از آن است که کمک‌های دولتی و مردمی به خانواده‌های نیازمند زندانیان در ایران، تنها کمتر از ٥٠% نیازمندان را تحت پوشش قرار می‌دهد.
رئیس سازمان زندان‌ها در ایران اذعان داشت که اکثر زندانیان کشور از طبقات محروم و نیازمند جامعه هستند و با گرفتار شدن سرپرست خانوار، این خانواده‌ها از طبقه‌ی فقیر به فقیرتر تبدیل می‌شوند.
"غلامحسین اسماعیلی" همچنین تأمین زندگی اینگونه خانواده‌ها در کشور را دچار "مضیقه‌های جدی" دانست که به گفته‌ی وی كسرت افراد و محدوديت منابع از مهمترین عوامل تأمین حداقل معیشت آنان است.
رییس سازمان زندان‌ها می‌گوید: "این سازمان محتاج کمک مردم است"
این مقام دولتی در دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران در ادامه افزود: آمار خانواده‌های نيازمند زندانيان فوق‌العاده بالاست و حدود ٧٠% كل زندانيان است.
خبرگزاری ایسنا به نقل از رئیس سازمان زندان‌ها، این نهاد دولتی را محتاج حمایت‌های مردمی جهت تأمین معیشت خانواده‌های نیازمند زندانیان عنوان کرد.
طبق قوانین حکومتی، خانواده‌های زندانیان فقط سه ماه تحت حمایت انجمن حمایت از خانواده‌ی زندانیان قرار می‌گیرند و پس از آن به نهادهای نظیر بهزیستی و کمیته‌ی امداد ارجاع می‌شوند.
درباره‌ی تعداد زندانیان در ایران آمارهای متفاوتی از ٢٥٠ هزار نفر تا ٤٥٠ هزار نفر منتشر می‌شود اما آمارهای رسمی حاکی از رشد ١٧% زندانیان نسبت به دهه‌های اخیر است.
همچنین بیش از ٥٥% زندانیان متأهل، ٣٠% زندانیان سابقه‌دار و ٤٠% زندانیان از جرایم مرتبط به مواد مخدر می‌باشند.

دامنه‌دار شدن فحشا ناشی از فقر خانواده‌ی زندانیان
فشارهای ناشی از فقر اقتصادی بر خانواده‌ی زندانیانی که اکثرا سرپرست خانوار نیز هستند، گرایش غیر ارادی زنان و دختران آنان را به سمت فحشا افزایش داده است.
شواهد حاکی از آن است که سوء استفاده افراد فرصت‌طلب در هنگامی که خانواده‌ی زندانیان دچار بحران اقتصادی می‌شود به امری معمول برای آنان مبدل شده و به بهانه‌ی کمک‌های مالی راه را برای دیگر اهداف سوء خود هموار می‌سازند.
عدم نظارت سازمان زندان‌ها بر وضعیت خانواده‌ی زندانیان منجر شده تا برخی از کارکنان ادرات زندان‌های ایران، خود نیز به شکارچی خانواده‌های زندانیان تبدیل شوند که در این زمینه ده‌ها نمونه موجود می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر