۱۳۹۱ خرداد ۱۷, چهارشنبه

تجاوز جنسی چیست ؟ چرا در اسلام تجاوز جنسی به زنان و کودکان به رسمیت شناخته شده است ؟


وبلاگ گمانیان: به هرگونه رابطه جنسی که  بدون رضایت یکی از طرفین صورت گیرد، تجاوز نامیده می شود. تجاوز می تواند بر اساس زور یا تهدید صورت گیرد. طبق تعریف علمی  ، رابطه جنسی با کودکان تجاوز محسوب می شود ، چون کودکن هنوز به سطحی از شعور و تعقل نرسیده اند که برای رابطه جنسی رضایت بدهند یا ندهند.

تجاوز جنسی به معنی انجام عمل جنسی  با فرد، بدون رضایت اوست. تجاوز جنسی در حقیقت تنها یک حمله فیزیکی و  جنسی نیست؛ بلکه در عین حال حمله معنوی و حمله به شأن انسان است که در آن قربانی از حق خود محروم می‌گردد.

در تجاوز یک جنایتکار برای رسیدن به لذت جنسی، شخصیت، روان و جسم یک انسان قربانی و بی دفاع را می شکند.

چرا تجاوز جرم و جنایت بزرگی محسوب می شود :

تجاوز غیر از اینکه برای قربانی از نظر جسمی بسیار دردناک و نوعی شکنجه است، از لحاظ روانی نیز آثار مخرب زیر را برای قربانی این جنایت در پی خواهد داشت:-         زوال شخصیت-         بازبینی تجاوز در افکار، خاطرات، یا کابوس ها-         پرهیز از کارها، مکان ها، افکار و/یا احساساتی که تجاوز را یادآوری می کنند.-         اضطراب یا افزایش هشیاری (دشواری در به خواب رفتن، تمرکز و...-         پرهیز از زندگی اجتماعیمتجاوز می تواند همسر قربانی باشد:

تجاوز می تواند از طرف همسر قربانی صورت گیرد، یعنی وجود پیوند زناشویی به مرد این اجازه را نمی دهد که به همسر خود تجاوز کند.
حال با این تعریف مشخص از تجاوز ، به وجود مساله تجاوز در اسلام می پردازیم، در اسلام اصولا زن به عنوان یک انسان کامل به رسمیت شناخته نشده است و متاسفانه اجازه تجاوز به زنان به صورت کاملا رسمی چه در سنت پیامبر اسلام و چه در قرآن صادر شده است.با هم مروری کوتاه بر این مساله خواهیم داشت:

مجوز رسمی قرآن برای تجاوز به زنان شوهر دار:
در آیه 24 سوره نسا، به صراحت قران اجازه می دهد به زنانی که اسیر می شوند ، حتی اگر شوهر نیز داشته باشند، تجاوز صورت گیرد، (بله تعجب نکنید !) :
وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ كِتَابَ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُم مَّا وَرَاء ذَلِكُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَالِكُم مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ ﴿۲۴ النسا﴾ترجمه:  و [همچنين‏ بر شما حرام شده است] زنان شوهردار، مگر ملك يمين [كنيز]تان، اين فريضه الهى است كه بر شما مقرر گرديده است..... ﴿۲۴ النسا﴾این آیه با بی شرمی تمام می گوید شما می توانید به کنیز خود تجاوز کنید، حتی اگر شوهر داشته باشد.نکات ذیل در این میان قابل تامل است:
-         اصولا زنان که در جنگ مشارکت ندارند، مسلمانان وقتی به جایی حمله می کردند، مردان را می کشتند و زنان را به کنیزی می بردند و استدلال آنها این بود که این زنان ساکن دارالحرب هستند. یعنی به صرف ساکن بودن در یک مکان در این دین الهی، منجر می شود که یک انسان از مقام انسانیت پایین بیاید و تبدیل به یک کالا مانند یک گونی پیاز شود.- حال اگر یک خانواده کامل (یعنی هم مرد و هم زن) به اسارت مسلمین درآیند، تبدیل به یک برده می شوند و صاحب آنان که یک مسلمان است، می تواند طبق قرآن به زن شوهر دار فوق ، همبستری یا بهتر است بگوییم تجاوز کند.- تصور کنید که خانواده ای مشغول زندگی در بلاد دارالکفر هستند، بعد ناگاه لشکر مسلمین به آنها حمله می کند و آنها تبدیل به برده می شوند. آن مسلمان صاحب آن خانواده ، مجاز است به آن زن ، در حالی که شوهرش زنده است، تجاوز کند.

آیه ۲۲۳ سوره بقره ، مجوز رسمی تجاوز مرد به همسر خود:
در سوره بقره آیه ۲۲۳ ، قرآن به صراحت زنان را ملک و کشتزار مردان معرفی می کند و البته نحوه ای که در این آیه از زنان یاد می شود، نگاه اسلام را به زنان به خوبی نشان می دهد.

سوره بقره آیه ۲۲۳: نِسَآؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ فَأْتُواْ حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِكُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّكُم مُّلاَقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ.ترجمه : زنانتان کشتزار شما هستندهرجا که خواهید به کشتزار خود درآیید. و برای خویش از پیش چیزی فرستید و از خدا بترسید و بدانید که به نزد او خواهید شد. و مومنات را بشارت ده. در این آیه ، به شکلی کاملا مشخص قرآن از زنان به عنوان کشتزار مردان یاد می کند و این اجازه را می دهد که به هر شکلی که میخواهند با زنان خود رابطه جنسی برقرار کنند. با توجه به اینکه هیچ جای قرآن و یا احادیث و سنت پیامبر، چیزی به نام رضایت زن وجود ندارد، به راحتی می تواند دید که قرآن به شکلی بی شرمانه اجازه تجاوز شوهر به همسر خود را می دهد.

البته به صورت مشخص هیچ کسی برای وارد شدن به زمین و ملک خود ، از مزرعه خود اجازه نمی گیرد! این آیه غیر انسانی یعنی مجوز رسمی تجاوز به همسر. وجود رسمی آزار کودکان در اسلام:همانطوری که می دانیم ، پیامبر اسلام در حالی که 56 ساله بوده است، با عایشه هفت یا نه ساله ، رابطه جنسی برقرار کرده است. این مساله غیر قابل انکاری است و در منابع زیر نیز به صراحت تایید شده است.

تاریخ طبری ،جلد چهارم : خوله پیمبر را دعوت کرد که بیامد و عایشه را عقد کرد ودرآن هنگام وی (عایشه) 6سال داشت / صحیح بخاری۷٫۶۲٫۹۰ پیامبر اسلام وقتی با من ازدواج کرد که من شش یا هفت ساله بودم.  / صحیح مسلم ۸٫۳۳۱۱عایشه روایت کرده است که وقتی پیامبر با او ازدواج کرده وی ۷ سال داشته، و وقتی به خانه پیامبر وارد شده است ۹ سال داشته است

همانطوری که می دانیم یکی از مهمترین منابع اسلام، سنت پیامبر است (که چگونه رفتار کرده است) و رفتار او منبع قانون گذاری در اسلام است.  زمانی که پیامبر اسلام به آزار کودکان می پردازد، دیگر عجیب نیست که می بینم خمینی هوسرانی با بچه شیرخواره را نیز حتی مجاز می شمارد (در کتاب تحریر الوسیله)
به دیگر عبارت، در اسلام آزار کودکان عملی زشت دانسته نمی شود کاملا قانونی محسوب می شود.

تکمین زن از مرد، تجاوز رسمی خانوادگی: 
در اسلام (خصوصا شیعه) ، اصلی احمقانه وجود دارد به نام تمکین زن از شوهر، یعنی اینکه زن باید هر موقع که شوهرش از او درخواست جنسی داشت، اطاعت کند، در صورت عدم اطاعات، به صورت رسمی از حداقل حقوق زناشویی خود محروم می شود و اصطلاحا ناشزه خوانده می شود !
این سوال و جواب بامزه در سایت رسمی حوزه عملیه آمده اسـت:
س: آیا این موضوع که زن باید در عمل زناشویی از شوهر خود تمکین کند، حدی دارد؟ یا اینکه به طور نامحدود هر گاه شوهر خواست، باید زن تمکین کند؟ج: هر گاه شوهر بخواهد، زن باید تمکین کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر