۱۳۹۱ خرداد ۱۴, یکشنبه

وخامت وضعیت جسمی زندانی سیاسی زن در اوین



خبرگزاری هرانا - فرح واضحان زندانی سیاسی محبوس در بند نسوان زندان اوین وضعیت جسمی وخیمی دارد و مسئولان مربوطه از انتقال وی به بیمارستان ممانعت به عمل می‌آورند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرح واضحان که از سوی دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۱۷ سال حبس تعزیری محکوم است به دلیل درد در ناحیه‌ی شکم به بهداری زندان منتقل شده است.
پزشکان مستقر در بهداری زندان اوین با انجام معاینات اولیه تشخیص داده‌اند که وی بایستی هرچه سریعتر به بیمارستان خارج از زندان جهت انجام عمل جراحی منتقل شود. این در حالیست که مسئولین زندان بر خلاف نظر پزشکی، این زندانی را تنها با تزریق یک آمپول مسکن مجددا به بند نسوان بازگرداندند.
گفته می‌شود این زندانی به دلیل وجود غده‌هایی در رحمش می‌بایست تحت عمل جراجی قرار گیرد.
لازم به یادآوری‌ست که فرح واضحان، ۵۰ ساله، اندکی پس از اعتراضات مردمی ششم دی ماه سال ۱۳۸۸(عاشورا)، در تهران و در منزل خود به همراه سایر اعضای خانواده‌اش بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد.
این زندانی سیاسی در ابتدا از سوی قاضی صلواتی، رئیس شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام "شرکت در اعتراض‌های خیابانی" و "محاربه از طریق همکاری با گروههای معاند نظام "به اعدام محکوم شد که این حکم در دیوان عالی کشور لغو گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر