۱۳۹۱ خرداد ۱۵, دوشنبه

اعتراض 400 فعال تن از فعالان مدنی و نویسندگان به بازداشت منیژه نجم عراقی



١٣ خرداد ١٣٩١
Maneejeh
شهرزادنیوز: بیش از 400 تن ازاز فعالان حقوق زنان، نویسندگان، فعالان سیاسی با امضا و انتشار بیانیه ای، زندانی کردن منیژه نجم عراقی نویسنده، مترجم و فعال جنبش زنان را قویاً ً محکوم کرده و از مقامات جمهوری اسلامی خواسته اند که دست از پرونده سازی علیه فعالان حقوق زنان، نویسندگان و متفکرین، روزنامه نگاران، فعالان کارگری، دانشجویان، معلمان، وکلا، و فعالین سیاسی و مدنی بردارند.
در این بیانیه از جمله آمده ست که این بار منیژه نجم عراقی، فعال حقوق زنان، نویسنده و مترجم روز یک شنبه هفتم خرداد ۱٣۹۱ روانه ی زندان اوین شد. پیش از این نیز پس از هجوم ماموران امنیتی در تاریخ سوم شهریور ۱٣٨۹ به منزل خانم منیژه نجم عراقی و ضبط اسناد و مدارک وی، دادگاه طبق معمول او را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان محکوم کرد. شرکت در مراسم بزرگداشت زنده یادانِ جان باخته، محمد مختاری و محمدجعفر پوینده، و شاعر توانا احمد شاملو، از جمله اتهاماتی است که توسط دادگاه به او وارد شده است.
 در بخش دیگری از بیانیه آمده ست که منیژه عراقی دارای آثاری در زمینه ادبیات فمینیستی است از جمله "جامعه شناسی زنان"، "درآمدی جامع بر نظریه های فمینیستی"، "زن و ادبیات"، "منبع شناسی زنان" و ترجمه ی آثاری از جمله "زن و سینما" و "گفت و گوی خودمانی با جرمین گریر" در باره جنبش زنان، مناظره فمینیستی.
متن کامل و اسامی امضا کنندگان را می‌توانید در اینجا ببینید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر