۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۰, چهارشنبه

محرومیت زنان دورکار از مزایا و ارتقای شغلی


١٨ اردیبهشت ١٣٩١
Worker
عکس بدون شرح
شهرزاد نیوز: دستمزذ غالب زنان دوركار پايين‌تر از دستمزد عادی مردان با كار مساوی است و چون اين زنان در محيط كار ديده نمی ‌شوند، مشمول بخشی از مزايای شغلی هم نمی‌ گردند و از مزایای قانونی همچون ارتقای شغلی نیز نیز بی بهره هستند.
هاله صفارزاده، فعال حقوق زنان كارگر، در گفتگو با خبرگزاری ايلنا، ضمن بیان این مطلب، با اشاره به استقبال شماری از زنان كارمند دولت از طرح دوركاری گفت که زنان دوركار، چون بخش اعظم كارشان را در خانه به وسيله اينترنت انجام می ‌دهند طبيعتا از اين طرح استقبال می ‌كنند، اما دوری بخش قابل توجهی از جمعيت كشور از فعالیت های اجتماعی تاثير مثبتی در رشد اجتماع نخواهد داشت.
وی تبلیغات گسترده درباره تأثیرات منفی اشتغال زنان بر تربیت فرزندان را نادرست دانست و گفت که اگر امكانات حمايتی برای كودكان اين زنان پيش‌بينی شود، مثلا مهد كودك مناسب و مرخصی‌های با حقوق برای مادران شاغل در نظر گرفته شود، این مشکل وجود نخواهد داشت.
به گفته این فعال حقوق زنان کارگر، علیرغم تبلیغات زیاد در اهمیت کار زنان خانه دار، هيچ برنامه‌ حمايتی از زنان خانه‌دار وجود ندارد و كار آنان در زمره مشاغل رسمی محاسبه نمی ‌شود و اين زنان اكنون "همچون بردگان قرون گذشته" در خانه‌ها مشغول به كارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر