۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۰, چهارشنبه

تنها 9 زن به مجلس 290 نفره شورای اسلامی راه یافتند


١٨ اردیبهشت ١٣٩١
Election1
شهرزاد نیوز: علیرغم تبلیغات گسترده در باره "حقوق زن در اسلام"، تنها 9 زن به عنوان نماینده به نهمین دوره مجلس 290 نفره شورای اسلامی راه یافتند تا نیمی از جمعیت کشور را نمایندگی کنند.
به گزارش ایرنا، از میان منتخبین زن راه یافته به مجلس شورای اسلامی در این دوره، چهار نفر از حوزه انتخابیه تهران و پنج نفر از حوزه انتخابیه شهرستان ها می باشند و از بین نمایندگان مجلس هشتم تنها سه نفر از تهران و یك نفر از حوزه شهرستان توانستند مجددا به مجلس نهم راه یابند.
زنان مجلس نهم عبارتند از: فاطمه آلیا، فاطمه رهبر، زهره طبیب زاده نوری و لاله افتخاری از تهران، مهناز بهمنی از سراب و مهربان، شهلا میرگلو بیات از ساوه و زرندیه، نیره اخوان بیطرف از اصفهان، حلیمه عالی از حوزه انتخابیه زابل و زهك وهیرمند، سكینه عمرانی از حوزه سمیرم.
Election2
به گزارش ایسنا و به استناد اسناد موجود، در مجالس اول، دوم و سوم 4 زن نماینده مجلس بودند. در مجلس چهارم اين تعداد به 9 زن افزايش يافت، در مجلس پنجم اين تعداد به 14 نفر، در مجلس ششم و هفتم اين تعداد به 13 نفر و در مجلس هشتم به هشت نفر رسید و اكنون در مجلس نهم به 9 زن در مجلس شورای اسلامی تقلیل یافته است.
سایت عصر ایران، با انتشار اسامی 25 نماینده ای که در دور دوم انتخابات راهی مجلس شدند، گرایشات سیاسی آنان را نیز ذکر کرده است. طبق این گزارش، از چهار زنی که از تهران به مجلس فرستاده شده اند، فاطمه رهبر و لاله افتخاری کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان، زهره طبیب زاده نوری کاندیدای مشترک جبهه اصولگرایان و جبهه پایداری و فاطمه آلیا از جبهه پایداری هستند. این هر دو جبهه، محافظه کاران اسلامگرا هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر