۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۳, چهارشنبه

10 برنده جایزه صلح نوبل خواستار آزادی نرگس محمدی شدند


Narges-Mohamadi
عکس: نرگس محمدی با فرزندان

شهرزادنیوز: به گزارش تارنمای کانون مدافعان حقوق بشر، شیرین عبادی (ایران)، میخائیل گورباچف (روسیه)، دالایی لاما (تبت)، مایرد مگوایر (ایرلند)، ریگوبرتو مانچو تام (گواتمالا)، جودی ویلیامز (ایالات متحده امریکا)، لخ وا لسا (لهستان)، محمد یونس (بنگلادش)، سازمان صلح بین المللی (سوئیس)، موسسه البرت شوایتزر (ایالات متحده امریکا) با انتشار بیانیه ای در تاریخ25 آوریل 2012 خواهان آزادی نرگس محمدی، معاون کانون مدافعان حقوق بشر و دبیر هیات اجرائی شورای ملی صلح، شدند.
در بیانیه از جمله آمده است که "خانم نرگس محمدی، فعال حقوق بشر ایرانی، در یک محاکمه غیر عادلانه به ۶ سال حبس محکوم شد و روز شنبه ۲۱ آوریل ۲۰۱۲ برای اجرای کیفر به زندان رفت. اتهام اصلی او عضویت و فعالیت در کانون مدافعان حقوق بشر است. این کانون در سال ۲۰۰۱ توسط دکتر شیرین عبادی و چند نفر از همکاران ایشان تاسیس شد و ریاست آن بر عهده دکترعبادی می باشد."
در این میان، نرگس محمدی، مادر دو فرزند دوقلوی 4 ساله، طی تماسی تلفنی با مادر همسرش اظهار داشت که به بند 209 زندان اوین منتقل شده است. تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی که در خارج به سر می برد، در گفتگو با دویچه وله از "احتمال گشودن یک پرونده جدید برای خانم محمدی" سخن گفته است. خود وی در تماس تلفنی گفته که در حال بازجویی شدن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر