۱۳۹۰ مهر ۲۵, دوشنبه

فرشته شیرازی به دو سال زندان محکوم شد



فرشته شیرازی ششم مهرماه امسال در دادگاه به دو سال حبس تعزیری و هفت سال ممنوع الخروجی محکوم شد، به گزارش تارنمای تغییر برای برابری اتهامات این فعال حقوق زنان عبارت بوده است از تشویش اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب و توهین به مقامات از طریق نوشتن در وبلاگ شخصیش! خانم شیرازی در این دادگاه از داشتن وکیل محروم بوده است!
گفتنی است دادگاه دیگری که برای شیرازی تشکیل شده هنوز حکم خود را اعلام نکرده است، فرشته شیرازی از تاریخ ۱۲ شهریور امسال بازداشت و در شرایط نامناسبی در زندان آمل به سر می برد به طوری که تا پیش از این امکان ملاقات و تماس تلفنی با خانوادۀ خود را نداشته است، همچنین فرزندان خانم شیرازی تحت فشار مقامات امنیتی قادر به اطلاع رسانی در مورد مادر خود نیستند!

بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:

بند ۱ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی توان به مناسبت عقایدش مورد مزاحمت اخافه قرار داد.
بند ۲ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هر کس حق آزادی بیان دارد، این حق شامل آزادی تفحص و تحصیل و اشاعۀ اطلاعات و افکار از هر قبیل بدون توجه به سر حدات خواه شفاهاً یا به صورت نوشته یا چاپ یا به صورت هنری یا به هر وسیلۀ دیگر به انتخاب خود می باشد.
ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد.

سه سال حبس تعزیری و هفت سال ممنوع الخروجی برای فرشته شیرازی
تغییر برای برابری: فرشته شیرازی ششم مهرماه امسال در دو دادگاه به سه سال حبس تعزیری و هفت سال ممنوع الخروجی محکوم شد.
اتهامات این فعال حقوق زنان در دادگاه نخست عبارت بوده است از: تشویش اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب، توهین به مقامات از طریق نوشتن در وبلاگ شخصی اش که بدین منظور به دو سال حبس محکوم شده است.
در دادگاه دیگری او به تبلیغ علیه نظام محکوم شده است که بدین منظور هم حداکثر حکم را یعنی یک سال حبس تعزیری دریافت کرده است.فرشته شیرازی در این دادگاه ها از داشتن وکیل محروم بوده است.فرشته ی شیرازی ، از تاریخ12 شهریور امسال بازداشت و در شرایط نامناسبی در زندان آمل به سر می برد.به طوریکه تا پیش از این امکان ملاقات و تماس تلفنی با خانواده ی خود را نداشته است. همچنین فرزندان خانم شیرازی ، تحت فشار مقامات امنیتی قادر به اطلاع رسانی در مورد مادر خود نیستند.
اخبار رسیده حاکی از آن است که فرشته شیرازی از حداقل حقوق یک زندانی هم برخوردار نیست.او را در زمین نموری بسر می برد و مجبور است روی زمین بخوابد. با توجه به این که او قبلا جراحی کمرو گردن انجام داده است و شرایط روحی خوبی ندارد این شرایط شکنجه ای مضاعف برای اوست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر