۱۳۹۰ مهر ۳, یکشنبه

پروندۀ مسکوت مانده


هاجر رستمی مطلق مادر ندا آقاسلطان  در مورد سخنان اخیر محمود احمدی نژاد گفت: آقای احمدی نژاد هر چه می خواهند بگویند، هیچ اهمیتی ندارد، مردم ایران و جهان می دانند چه کسی ندا را کشت، محمود احمدی نژاد در مصاحبه با روزنامۀ نیویورک تایمز صحنۀ جان باختن ندا آقا سلطان را نمایشی و شبکۀ بی بی سی را کارگردان این صحنۀ نمایش خوانده است.
اوگفته: “ما اسنادی داریم که نشان می دهد او بعداً کشته شده و بی بی سی کارگردانی می کرده و…”. ندا آقاسلطان30 خرداد سال 88 و تنها 8 روز پس از انتخابات ریاست جمهوری بر اثر اصابت گلوله جان باخت و به نماد جنبش اعتراضی مردم ایران تبدیل شد، فیلم لحظۀ جان باختن او در جریان سرکوب اعتراضات مردمی به نوشتۀ “تایم” به عنوان پر بیننده ترین لحظۀ مرگ یک انسان در تاریخ بشریت ثبت شد، لحظه ای که چشم های باز این دختر جوان در واپسین لحظه زندگی، چشم های بستۀ جهانیان را به وقایع ایران گشود، پس از کشته شدن ندا، مسئولان نظامی ـ امنیتی جمهوری اسلامی با پردازش سناریوهای مختلف و گاها متناقض تلاش کردند از زیر بار مسئولیت این مرگ شانه خالی کنند، آخرین مورد از این سناریوها ادعاهای محمود احمدی نژاد در مصاحبه با خبرنگار نیویورک تایمزدر نیویورک است، ادعاهائی که مادر ندا آقاسلطان در واکنش بدان به “روز” می گوید: دو ساعت پیش دیدم و خیلی هم خندیدم! خودشان هم هیچ جوابی ندارند بدهند، هر روز قصه جدیدی می بافند.
اومی گوید: بعد از دو سال و سه ماه وقتی چنین می گویند من چه باید بگویم؟ کسی که اینجا به داد ما نمی رسد، به چه کسی بگویم؟ این همه حرف زدم، صحبت کردم، در فیلم و مصاحبه و… چه کسی به داد ما می رسد؟ مادر ندا آقاسلطان می افزاید: یک مقام رسمی می رود آمریکا و می گوید: ناراحت شدم و بی بی سی کشته و نمایش بوده و… من هم فقط می خندم به حرف های این آقا، مردم خوب می دانند چه کسی ندا را کشت، آقای احمدی نژاد سال اول که رفت عکس آن خانم مصری را بالا برد و وقتی از ندا پرسیدند او از آن خانم مصری حرف زد، سال گذشته هم که آن طور حرف زد و گفت: همه آزاد هستند و … امسال هم که چنین می گوید، هر سال می رود و یک چیزهائی می گوید، خب چه باید بگویم؟ بروم به او بگویم آخر تو رئیس دولت هستی وجدان داری؟ چگونه به خود اجازه می دهی بگوئی ساختگی بوده؟ و … اما این هم فایده ای ندارد.
او سپس با اشاره به لحظۀ جان باختن فرزندش که مردم جهان به نظاره نشستند می گوید: مهم این است که مردم ایران و مردم جهان می دانند قضیه چیست و چه اتفاقی افتاده، حال اینها هر چه می خواهند بگویند، برای من مهم مردم هستند که بعد از دو سال و سه ماه همچنان پشتیبان ما هستند و تنهایمان نگذاشته اند، من همیشه قدردان محبت های همۀ مردم هستم، مهم این است که بعد از دو سال مردم همچنان می آیند و دلگرمی می دهند، حال احمدی نژاد هر چه می خواهد بگوید، کسی که باور نمی کند، خانم رستمی مطلق در عین حال با خنده می گوید: به هر حال دستشان هم درد نکند بعد از دو سال و سه ماه حداقل یک قاتلی معرفی کردند اما خودشان هم خوب می دانند که ندا را چه کسی کشت!

ادعاهای متناقض

این اولین بار نیست که مسئولین جمهوری اسلامی بی بی سی را عامل قتل ندا آقا سلطان معرفی می کنند! در اولین واکنش ها نسبت به جان باختن ندا روزنامۀ جوان، ارگان سپاه پاسداران، خبرنگار بی بی سی را متهم به اجیر کردن اوباش برای قتل ندا کرد! سپس مهدی کلهر مشاور محمود احمدی نژاد مدعی شد ندا جلو دوربین خود را به مردن زد! و سپس در ماشین توسط پزشک فراری به انگلیس یعنی آرش حجازی کشته شد! عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما نیز با ساختگی خواندن فیلم جان باختن ندا مدعی شد: “سفير ونزوئلا تعريف می ‌کرد که در دور دوم انتخابات اين کشور نيز چنين صحنه‌ای نظير مرگ آن خانم را در آن کشور به راه انداختند و اين سناريو هم در آنجا پياده شد و می ‌خواستند بگويند که رأی آقای چاوز هم ساختگی است اما موفق نشدند”. سفیر ایران در مکزیک عامل قتل ندا را سازمان سیا دانسته و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی مدعی شده شواهد به دست آمده توسط کارشناسان انتظامی و امنیتی کشور این فرضیه را تقویت می‌کند که ندا آقاسلطان اشتباهاً به عنوان خواهر یکی از اعضای مازندرانی سازمان مجاهدین خلق اعدام شده از سوی تک تیراندازان این گروه هدف قرار گرفته است!
احمد خاتمی امام جمعۀ موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری هم در خطبه های نماز جمعه گفت: “در اغتشاشات اخیر یک خانم کشته شد، اوباما برایش اشک تمساح ریخت و غرب معرکه گرفت، هر عاقلی که فیلمش را ببیند متوجه می‌شود کار خود اغتشاشگران است! به گونه‌ای که از جائی که ماشین این خانم هم پارک شده ‌است عکس گرفته‌اند، این خانم در کوچۀ خلوت بوده ‌است، در کوچه خلوت که نمی‌کشند، دستگیر می‌کنند، معلوم است که اگر کار نظام بود در خیابان برخورد می‌کرد”. احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی نیز خبر از تحت تعقیب بودن آرش حجازی از سوی پلیس بین الملل داد و گفت: قتل ندا آقا سلطان سناریو است و هیچ ربطی به “اغتشاش های تهران” ندارد! محمدرضا نقدی اما قتل ندا آقا سلطان را به آمریکائی ها نسبت داد و گفت: “شخصی از آمريکا خانمی را در جريان اغتشاشات اخير تهران به قتل می رساند و رسانه‌های غربی فرياد می‌‍زنند که قاتل او حکومت ايران است”. به این ترتیب “شخصی از آمریکا” هم به فهرست کسانی که از سوی مقامات جمهوری اسلامی به قتل ندا آقاسلطان متهم شده اند افزوده شد!
این اظهارات ضد و نقیض تا بدانجا پیش رفت که منجر به ساختن دو فیلم از سوی وزارت اطلاعات در خصوص چگونگی قتل ندا آقاسلطان و پخش آنها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی شد، دو فیلمی که در اولی صحنۀ قتل ندا نمایشی و سناریو خوانده و ادعا شده: آرش حجازی و پناهی معلم موسیقی ندا تیمی فرستاده از سوی خارجی ها بودند! و ندا خود روی صورتش خون ریخت که مردم فکر کنند تیر خورده! اما بعد از سوار شدن به ماشین ندا به قتل رسیده است! در دومی اما برخلاف فیلم اول جمهوری اسلامی پذیرفت که ندا کشته شده و فیلم کشته شدن ندا جعلی نبوده و عباس کارگر جاوید هم حضور یافت و در دفاع از خود سخن گفت و در پایان فیلم تصویری از زنی به نمایش درآمد که ادعا می شد قاتل ندا است! اکنون احمدی نژاد هم در حالی ادعاهای دیگر گردانندگان جمهوری اسلامی را تکرار می کند که تا کنون هیچ گونه سند و مدرکی دال بر صحت این ادعاها از سوی جمهوری اسلامی ارائه نشده ومسئولان رده های مختلف نظام هم به تناقض گوئی در این زمینه پرداخته اند.

پروندۀ مسکوت مانده

همۀ این ادعاها در حالی طرح می شود که تا کنون حکومت از معرفی و محاکمۀ قاتل ندا آقاسلطان سرباز زده است، مادر ندا آقا سلطان پیشتر در دربارۀ سرنوشت پروندۀ شکایتشان به “روز” گفته بود که “پروندۀ شکایت او و خانوادۀ ندا در مرحلۀ بازپرسی و تحقیقات مقدماتی است و پرونده هنوز به دادگاه ارسال نشده”. خانم رستمی مطلق خبر داده بود که “به ما گفته اند باید بازسازی صحنۀ قتل صورت گیرد و ما منتظریم برای بازسازی صحنه به ما خبر بدهند”.
و اکنون با گذشت ماه ها همچنان خبری از بازسازی صحنه نیست! عباس کارگر جاوید مظنون اصلی پرونده از اعضای بسیج است که مردم او را بلافاصله بعد از اصابت گلوله به ندا گرفتند، به گفتۀ آرش حجازی پزشکی که هنگام جان باختن ندا بالای سر او بود این عضو بسیج فریاد می زد: “نمی خواستم بکشمش”. به فاصلۀ چند هفته عکس ها و مشخصات عباس کارگر جاوید در اینترنت و در سطح وسیعی منتشر شد و خانوادۀ ندا به عنوان مظنون به قتل دخترشان از او شکایت کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر